![تولید نهال و پایههای رویشی باکیفیت و زودرس از طریق کشتبافت](/files/fa/news/1403/5/24/617783_575.jpg)
استان قم با وجود توانمندیها هیچ برندی در صنایع دستی ندارد
![55004.jpg](/c-files/old/1398/02/21/636931704660008174.jpg)
حمید یزدانی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری تحریمها بر روی صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: فروش صنایع دستی در استان قم داخلی است چون روی بازاریابی خارجی کار نشده است.
وی افزود: زیرساختهای درستی برای عملیاتی شدن صادرات صنایع دستی قم وجود ندارد، اما در شهرهای بزرگ این اتفاق صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: به زودی آسیبهای صنعتگران و هنرمندان را به صورت آنلاین در یک سایت ثبتنام میکنیم تا همه در یک جا جمع و مشخص باشد.
وی با بیان اینکه در استان قم بستهبندی صنایع دستی و یا برندسازی نداریم، اظهار کرد: هر مکانی یک برندی دارد مثل استان اصفهان که به خاتمکاری و قلمکاری معروف است اما قم به چیزی معروف نیست در صورتی که روی خاتمکاری، مروارید بافی، و انگشترها و همین طور کار بر روی چوب خوب عمل کرده که باید اینها تبدیل به برند شوند.
یزدانی با بیان اینکه در صنعت چوب و فرش استان قم فوقالعاده است، گفت: استان قم فرشهای ابریشم خوبی دارد که قیمتها بالا رفته و به همین دلیل فروش آن سخت میشود. باید یک یا دو نمونه صنایع دستی را برندسازی کنیم و آغازگر آن توانمند کردن هنرمندان آن است.
وی با اشاره به اینکه بدنبال بیمه کردن صنعتگران هستیم، ادامه داد: باید هنرمندان را پیدا و سپس توانمندشان کنیم. صنایع دستی که قوی شود و خرید و فروش آن بالا برود ارتقای معیشتی آن هم بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/