دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1398 - 07:50
بخشایش در گفتگو با آنا:

آمریکا در جنگ سخت با ایران به بازنده میدان تبدیل می‌شود

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا می‌داند که در جنگ سخت با ایران به بازنده میدان تبدیل خواهد شد.
کد خبر : 380198
131504040_177508044bbcae.jpg

احمد بخشایش‌اردستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: آمریکا به‌دنبال جنگ سخت با ایران نیست، بلکه او از تیم اوباما و جان کری ناراحت است و می‌خواهد به آن‌ها بفهماند که شما در دیپلماسی خیلی قوی نبودید و من خیلی قوی هستم، لذا جنگ روانی سختی را علیه ایران دنبال می‌کند.


وی با بیان اینکه آمریکا می‌داند در جنگ سخت، این اوست که به بازنده میدان تبدیل خواهد شد، گفت: وقتی بوش پسر می‌خواست به عراق حمله نظامی کند، 160 هزار نیرو، ناوهای بزرگ هواپیما‌بر و بمب‌افکن‌های بسیاری را به خلیج فارس و منطقه انتقال داد و حتی نیروهای سازمان ملل را به منطقه گسیل کرد تا منابع لجستیکی عراق را شناسایی کنند، اما ترامپ در رابطه با ایران مشابه این اقدامات را انجام نداده است.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ترامپ از تشدید این فشارها و تهدیدات فقط مذاکره است؛ زیرا نیازی که او به مذاکره با ایران دارد به‌مراتب بیشتر از نیاز ایران به مذاکره با این کشور است؛ چون ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری به‌دنبال دستاوردی برای خود است.


بخشایش‌اردستانی با اشاره به کودتای نافرجام در ونزوئلا گفت: آمریکا می‌خواست با عملی شدن این کودتا و برکناری دولت مادورو، نفت این کشور را جایگزین نفت ایران کند تا خلأ نفتی ایران در بازارهای جهانی منجر به افزایش قیمت نفت نشود، اما چون در این پروژه موفق نشد مدام بر دامنه فشارها علیه ایران افزود.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی آمریکا برای پیشبرد اهدافش از طریق جنگ نرم افزود: آمریکا درصدد این موضوع است تا با توسل به جنگ نرم بسیار گسترده اهداف ضدایرانی خود را محقق کند و به همین خاطر برنامه‌ خاصی برای تنش نظامی با ایران ندارد و از آنجاکه دولت آقای روحانی خیلی عملکرد خوبی در سیاست خارجی و سیاست‌های اقتصادی نداشته، کار برای ما در حوزه مقابله به‌مثل با جنگ روانی کمی دشوار شده است.


کارشناس مسائل سیاسی با تأکید دوباره بر این موضوع که احتمال وقوع جنگ مستقیم میان ایران و آمریکا نزدیک به صفر است، گفت: اما با افزایش تنش‌ها این احتمال را باید داد که جنگ‌های نیابتی روزبه‌روز افزایش یابد.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته