دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1398 - 16:14
مدیر کل نوسازی مدارس البرز:

استان البرز سالانه به 400 تا 500 کلاس درس نیاز دارد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: استان البرز سالانه به 400 تا 500 کلاس درس نیاز دارد.
کد خبر : 380175
856072.jpg

محمد دلاوریان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز از بهمن تا اردیبهشت در ابعاد و سطوح مختلف مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود و امسال بیست و یکمین  مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان البرز در سطح استانی پنج‌شنبه 26 اردیبهشت در تالار شهیدان‌نژاد فلاح با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار می‌‌شود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 14 پروژه خیّری و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش استان داده‌ایم یادآور شد: در این جشنوراه از 23 خیّر مدرسه‌ساز و مسئول که در مدرسه‌سازی کمک و یاور خیّران بوده‌اند تجلیل و قدردانی می‌شود.


مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با تأکید به نیاز مدارس استان البرز به بازسازی و نوسازی افزود: حداقل حدود 35 تا 40 درصد مدارس استان البرز به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد و با توجه به مهاجر‌پذیر بودن این استان، سالانه 12 هزار نفر بر جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود و امسال نیز که چندین استان با سیل مواجه بوده‌اند احتمال مواجهه با تعداد بیشتری از جمعیت دانش‌آموزی وجود دارد.


دلاوریان اظهار کرد: استان البرز با رشد 12 هزار نفری در جمعیت دانش‌آموزی، هر سال به 400 تا 500 کلاس جدید نیاز دارد و با سیلی که در بعضی از استان های کشور رخ داد پیش بینی می شود که امسال بر این تعداد افزوده شود و بالطبع استان به تعداد بیشتری از کلاس درس نیاز پیدا می‌کند.


وی بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور، وزارتخانه و استان برای کمبود کلاس درس اعتباراتی پیش‌بینی کرده‌اند علاوه بر این به استان‌های سیل زده کمک‌هایی داده می شود که استان‌هایی شبیه البرز نیز باید برای جبران کاستی‌های کلاس درسی خود در ردیف دریافت اعتبارات ویژه قرار بگیرد.


مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز افزود: بعضی از استان‌ها ممکن است از لحاظ تعداد دانش‌آموز از استان البرز بیشتر باشد ولی در آن استان‌ها نسبت مدرسه به دانش‌آموزان در حالت تعادل قرار دارد و هیچ مشکلی از این بابت ندارند ولی البرز متأسفانه با کمبود شدید کلاس درس مواجه است.


دلاوریان با بیان اینکه این استان البرز مستعد مهاجرپذیری است یادآور شد: در این استان سرعت موج مهاجرت از سرعت مدرسه‌سازی بیشتر است، متأسفانه هر چه در حوزه مدرسه‌سازی تلاش می‌شود جوابگوی جمعیت دانش‌آموزی این استان نیست و مسئولان ملی باید توجه بیشتری به مدارس استان البرز داشته باشند.


وی گفت: خوشبختانه اعتباراتی که اداره کل نوسازی مدارس استان البرز از سازمان مرکزی اخذ کرده حدود هفت برابرسال گذشته است و موفق شدیم اعتباری در حدود 70 میلیارد تومان برای نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در استان البرز دریافت کنیم.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

برچسب ها: مدرسه‌سازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته