دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1398 - 01:22

پلیس اقتصادی با اخلال‌گران ارزی و بانکی برخورد می‌کند

بعد از تشکیل پلیس اقتصادی در ناجا، برخورد با مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی وارد فاز جدیدی شده است که قطعاً این اقدام عرصه را برای مفسدان تنگ خواهد کرد.
کد خبر : 379978
647.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، موضوع برخورد با فساد و مقابله با مفسدان اقتصادی موضوعی است که تلاش و همت همه نهادها را می‌طلبد و از طرفی یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی در دوره جدید، برخورد با فساد و مفسدان اقتصادی بدون درنظر گرفتن رابطه‌ها و فشارهای سیاسی است؛ قطعاً اگر با همه مفسدان اقتصادی برخوردهای لازم صورت گیرد، درس عبرتی برای دیگران خواهد شد تا با استفاده از رانت و رابطه به بیت‌المال دست درازی نکنند.


از طرفی حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور فساد را مانند اژدهای 10 سری تشبیه کرده بود که بیانگر تخلفات نهادهای مختلف در شکل‌گیری فساد است؛ لذا مدیران اجرایی باید با اقدامات خود جلوی منشأ فساد را بگیرند.


با یک دید کلی متوجه می‌شویم که در موضوع مقابله با فساد، فقط دستگاه قضائی وظیفه ندارد بلکه بسیاری از نهادها می‌توانند با اقدامات مناسب جلوی فساد را بگیرند؛ یکی از نهادهایی که در امر مبارزه با فساد و تعقیب مفسدان اقتصادی نقش مهمی دارد، نیروی انتظامی است که با تشکیل پلیس اقتصادی به‌طور جدی وارد این عرصه شده است.


اولین فرمانده پلیس اقتصادی سردار محمدرضا مقیمی است که با توجه به تجارب خود در پلیس آگاهی قطعاً در برخورد با مفسدان اقتصادی و پیگیری مفسدان می‌تواند دستاوردهای خوبی به ارمغان بیاورد؛ با ورود جدی پلیس به مسائل اقتصادی قطعاً کار برای افرادی که بخواهند با اقدامات خود در نظام اقتصادی کشور خلل ایجاد کنند، سخت خواهد شد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته