دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1394 - 13:09
درگفت‌وگو با آنا

حمید استیلی: به دنبال سهمیه آسیا هستیم/ مصاف با شاگردان سابقم سخت است

سرمربی ملوان بندرانزلی گفت: میانبر جام حذفی بهترین راه گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست.
کد خبر : 37995

حمید استیلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، اظهارداشت:« جام حذفی برای ما خیلی جدی است. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این رقابت‌ها موفق شویم چرا که با 5 پیروزی به قهرمانی می‌رسیم و به رقابت‌های آسیایی راه پیدا می‌کنیم. ما از همان اول سعی کردیم با قدرت بازی‌های‌مان را در این رقابت‌ها شروع کردیم و موفق شدیم در بازی نخست عقاب را با نتیجه 3 بر یک شکست دهیم.»


وی در مورد اینکه چرا در بازی با عقاب از بازیکنان جوان بیشتری استفاده نکرد، گفت:«بازی به گونه‌ای پیش رفت که ما ناچار شدیم برخی بازیکنان جوان تیم را به میدان نفرستیم. اگر فیلم بازی را ببینید ما دو گل از حریف جلو افتاده بودیم و بازی را کنترل می‌کردیم که با اشتباه داور تیم عقاب صاحب یک ضربه پنالتی شد و اختلاف را به حداقل رساند. این اتفاق باعث شد تا ما محتاط بازی کنیم و دو بازیکن جوان تیم را که آماده رفتن به زمین بودن را روی نیمکت نگه دارم. این تصمیم جواب داد و در نهایت توانستیم گل سوم را بزنیم و به مرحله بعدی جام حذفی راه پیدا کنیم.»


سرمربی ملوان در ادامه در مورد اینکه تیمش چه زمانی به هماهنگی مورد نظر او می‌رسد، عنوان کرد:« ما زمان زیادی را در کنار هم نبودیم و فاصله بازی‌ها نیز به گونه‌ای بوده که فرصت نشد اندیشه‌های تاکتیکی مدنظرم را کاملا به بازیکنانم منتقل کنم. وقت بیشتری را باید در کنار یکدیگر باشیم تا بچه‌ها از لحاظ جسمانی و تاکتیکی بهتر از امروز خود باشند. البته ما برای آنکه کار خود را جلو بیندازیم حتی تمرینات‌مان را آنالیز می‌کنیم تا نقاط ضعف و قوت‌ بازیکنان را شناسایی کنیم و در بازی‌های آینده کمک بیشتری به آنها بکنیم.»


استیلی در مورد دیدار تیمش با راه‌آهن عنوان کرد:« این تیم با حضور سرمربی فهیم و باتجربه‌ای چون فرهاد کاظمی یکی از بهترین تیم‌های این فصل است که می‌تواند شگفتی‌ساز لیگ پانزدهم شود. آنها دو تساوی ارزشمند در خانه تیم‌های مدعی فولاد و تراکتورسازی به دست آوردند و موفق شدند صبای قم را شکست دهند. شناخت خوبی از این تیم دارم چون 70 درصد بازیکنان حال حاضر راه‌آهن فصل پیش شاگرد خودم در این تیم بودند. قطعا مصاف با شاگردان سابقم آسان نیست. با این حال باید شیوه بازی این فصل شاگردان فرهاد کاظمی را به همراه دیگر اعضای کادرفنی تیم به دقت تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم دست‌پر از تهران به انزلی برگردیم.»


وی درباره تاثیر منفی‌ مشکلات مالی در موفقیت ملوان تصریح کرد:« این قضیه فقط مختص تیم ما نیست. بیشتر تیم‌ها مسائل مالی مختلفی دارند که می‌تواند روند رو به رشد تیم را متوقف کند. مدیریت باشگاه پیگیر دغدغه‌های مالی بازیکنان تیم هست. دیروز آقای دنیامالی سرتمرین ریکاوری تیم حاضر شد و قول داد هر چه زودتر به حساب تمامی بازیکنان تیم پول واریز می‌شود.»


سرمربی ملوان افزود:« در این میان بازیکنان باتجربه به همراه کاپیتان تیم توانایی آن را دارند که به تیم کمک کنند و اجازه ندهند مشکلات مالی به تیم ضریه بزند. در هر صورت مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تیم همگی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم موفقیت ملوان در فوتبال ایران است.»


استیلی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند رتبه پنجمی لیگ نهم با استیل‌آذین را در لیگ پانزدهم با ملوان تکرار کند، بیان کرد: «امکان تکرار چنین موفقیتی با ملوان وجود دارد ضمن اینکه ما اینجا چیزی داریم که در استبل‌آذین نداشتیم. ما هوادارانی داریم که همیشه در کنار تیم هستند و چه در داخل و چه در خارج از خانه از ما حمایت می‌کنند. آنها فوتبال را خوب می‌فهمند و وقتی ببینند بازیکنان تیم مورد علاقه‌شان حداکثر تلاششان را می‌کنند، از تیم خود حمایت می‌کنند.»








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته