دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 16:19
لاوروف در نشست با ظریف:

کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید تعهدات خود را اجرا کنند

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید تعهدات خود را اجرایی کنند، گفت: برخی کشورهای اروپایی به اجرای تعهداتشان علاقه‌ای ندارند.
کد خبر : 379918
df265520-f07b-4ff5-8ebf-e0987d357289.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «المیادین»، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «خروج آمریکا از برجام سبب شکننده شدن توافق‌ هسته‌ای شد.»


وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید تعهدات خود را اجرایی کنند، ادامه داد: «برخی از کشورهای اروپایی طرف توافق هسته‌ای با ایران هنوز تعهدات خود را انجام نداده‌اند و علاقه‌ای به این کار ندارند».


وزیر امور خارجه روسیه افزود: «آمریکا باید راه‌ حل‌های سیاسی را در منطقه غرب‌ آسیا دنبال کند، ولی ناو هواپیمابر به خلیج‌ (فارس) ارسال می‌کند».


لاوروف با تأکید بر اینکه کارهای آمریکا در منطقه نامناسب و به دور از واقعیت است، تصریح کرد: «حضور ایران در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور است و ما و ایران تا از بین بردن تروریسم در سوریه باقی می‌مانیم».


وی  با بیان اینکه آمریکا از گروه‌های کُرد حاضر در سوریه به‌ عنوان کارت بازی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: «ما با کردهای سوریه در ارتباط هستیم، ولی آمریکا قصد دارد به وسیله آنها سوریه را تجزیه کند».


انتهای پیام/4033/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته