دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1398 - 07:02
الجزیره:

شیوخ وهابی در عربستان به دستاویز محمد بن‌ سلمان تبدیل شده‌اند

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی شیوخ وهابی این کشور را دستاویزی برای خود در تحولات عربستان قرار داده است.
کد خبر : 379887
424.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، این شبکه خبری در گزارشی پیرامون نقش دین در آل‌سعود و عربستان‌ سعودی مطالب جالب توجهی را منتشر کرده است.


یک فایل صوتی به تازگی از عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان به دست آمده که در آن گفته است: «من در خدمت پروژه‌های ولیعهد عربستان هستم و به شدت به آن افتخار می‌کنم.»


در این گزارش همچنین آمده است، عائض القرنی، چهره سرشناس وهابی سعودی در مراسم اول ماه رمضان گفت: «تهدیدات اصلی کشور عربستان شامل ایران، اخوان‌ المسلمین و اردوغان در ترکیه است».


وی همچنین به برخی از سیاست‌ها در عربستان که بر اساس آن، برخی از شادی‌ها حرام اعلام شده بودند انتقاد کرد. القرنی در ادامه این مراسم اظهار کرد که بعضی کارهای آنها در گذشته اشتباه بوده است.


این شیخ وهابی در ادامه با تعریف و تمجید از محمد بن سلمان ادامه داد: «باید از اسلام باز و معتدل که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دنبال می‌شود حمایت کرد».


الجزیره با اشاره به اینکه اینگونه اظهارات از سوی مفتی‌های عربستان جای تعجب ندارد و عجیب نیست، نوشته است: «آنها بن‌سلمان را شمشیر پادشاه معرفی کرده‌اند که درصدد اصلاح ساختاری در عربستان است».


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته