دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 11:31

ماه تعامل فطرت و رسانه

ماه مبارك رمضان نه‌تنها برای مسلمانان ایران بلكه برای همه مسلمانان دنیا به عنوان فرصتی ویژه در راستای پاك زیستن خودنمایی می‌كند.
کد خبر : 379795
2096506_108.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ماه مبارك رمضان نه‌تنها برای مسلمانان ایران بلكه برای همه مسلمانان دنیا به عنوان فرصتی ویژه در راستای پاك زیستن خودنمایی می‌كند و خداوند متعال در یك فراخوان عمومی همه بندگان خود را به جشنواره بزرگ بندگی دعوت كرده و نقطه درخشان این مهمانی، همان حضور بی‌پیرایه همه انسان‌هاست كه در یك ویژگی مشترك هستند و آن چیزی نیست جز بنده بودن.


در این فراخوان، انسان گنهكار، بی‌گناه، پاك، ناپاك، مجرم، ظالم، مظلوم، ثروتمند، فقیر و .... و از هر نوع تكریم شده‌ و در سایه رعایت حرمت حضور در این مهمانی مورد تكریم و ستایش قرار می‌گیرند. در ادبیات دینی این تكریم به اوج رسیده و حتی نفس‌های انسان روزه‌دار نیز تسبیح و عبادت به شمار می‌آید.


طبق روایات و احادیث وارد شده در ماه مبارك رمضان شیاطین دربند هستند و درهای دوزخ نیز بسته است. گویی همه ظرفیت‌ها برای پرهیزگاری و تنفس در فضای خوش بندگی فراهم بوده و دور از ادب و اصالت است كه انسان حرمت میزبان را محترم نشمارد. در این فصل خوب زیستن انسان به فطرت خویش بازمی‌گردد و محبوب واقعی خویش را پیدا می‌كند. او به اندازه دایره وجودی محبوب خویش متعالی می‌شود. از همین رو آمار جرم و جنایت در این ماه لطیف، رو به افول است و زایش و تولید عمل صالح در فراز و بلندی. رسانه ملی نیز با نیم‌نگاهی به ذائقه و نیاز مخاطبان خویش كه در این ماه اقبال فزاینده‌ای به دریافت پیام‌های دینی دارند، بیشتر این پیام‌ها را برای ایشان تولید می‌كند.


این پیام‌ها متناسب با سنین مختلف و بر اساس رسالت شبكه‌های گوناگون تلویزیونی و رادیویی تهیه می‌شود و تغییر سیاق برنامه‌سازی در رسانه ملی در ماه مبارك رمضان كاملا مشهود است.


هر چند كه این كار برای اهالی رسانه دشوار است اما رضایت مخاطب، سختی آن را به خشنودی و لذتی آرامش‌بخش مبدل می‌کند و نقطه درخشان آغاز ماه مبارك رمضان، تعاملی تحسین‌برانگیز میان فطرت انسان و رسانه است.


رمضان ماه خداوند است و انسان مهمان ویژه او. این مهمانی دل‌انگیز گوارای وجود پرمهرتان.


منبع:جام‌جم


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته