دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 11:03

آمریکا با تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران موافقت کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر غیرمنتظره به عراق با تمدید معافیت این کشور از تحریم ایران موافقت کرد.
کد خبر : 379770
_106833442_hi053812916.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «العربیه»، مایک پمپئو شب گذشته بعد از آنکه سفرش را به آلمان لغو کرد، به‌طور غیرمنتظره راهی بغداد شد و در آنجا با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.


وی در این دیدار با درخواست عراق برای معافیت از تحریم ایران موافقت کرد و خطاب به عبدالمهدی مدعی شد که آمریکا از حق حاکمیت عراق حمایت می‌کند. 


وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این ادعا که ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است، گفت: «به همین دلیل است که ما به فعالیت‌های این کشور در منطقه به‌ویژه عراق توجه داریم».


رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین در گفتگوهای خود با مقامات عراقی درباره امنیت سربازان آمریکایی رایزنی و نگرانی‌های امنیتی کاخ سفید را از به‌اصطلاح «تحرکات فزاینده ایران» در منطقه اعلام کرد.


وزیر امور خارجه آمریکا پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: «ما با آنها درباره اهمیت اینکه عراقی‌ها قادرند از آمریکایی‌ها در کشورشان حمایت کنند گفتگو کردیم.» وی تصریح کرد که موضوع تحرکات منطقه‌ای ایران بخشی از راهبرد امنیت ملی آمریکاست که از ابتدای دولت باراک اوباما در دستور کار قرار گرفته است.


به گزارش آنا، آمریکا دو ماه پیش برای مدت سه ماه معافیت‌ عراق را از تحریم ایران تمدید کرد و به این کشور اجازه داده بود تا واردات خود را در حوزه انرژی و برق از ایران ادامه دهد.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته