دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 09:14
معاون دانشگاه آزاد مینودشت:

بستر توسعه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت وجود دارد

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: بستر توسعه علمی در شهر مینودشت و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.
کد خبر : 379719
IMG_20190507_135559_082.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، ابوالقاسم علی‌بیکی عصر روز گذشته در جمع دانش‌آموزان بازدیدکننده هنرستان فنی‌وحرفه‌ای دکتر حسابی از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با معرفی رشته‌ها و امکانات آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: درهای دانشگاه به روی دانش‌آموزان باز است و امیدوارم با معرفی ظرفیت‌های موجود توسط همکارانم در هر بخش از دانشگاه، بتوانیم در خدمت ارتقا و پیشرفت وضعیت آموزشی شهرمان باشیم.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت نخستین مرکز آموزش عالی در این شهر و با 16 سال سابقه سهم زیادی در توسعه علمی و تولید علم در این شهر داشته و دانشجویان زیادی این دانشگاه را از گذشته تاکنون به‌عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده‌اند.


عضو هیئت علمی گروه  نقشه‌برداری واحد مینودشت نیز با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی چنین بازدیدهایی گفت: امروزه رشته نقشه‌برداری به‌عنوان پایه‌ای برای بسیاری رشته‌های فنی و مرتبط با عمران مطرح است که پیشرفت‌های زیادی در این رشته در ابعاد نظری، عملی و ابزارهای آن شده است.


محمدمهدی رزاقیان هدف از طراحی رشته نقشه‌برداری را تربیت آموزش نیروی متخصص و آشنایی با جدیدترین دستاوردهای این رشته عنوان کرد و افزود: رشته نقشه‌برداری دارای بازار کار مساعد شرکت‌ها و سازمان نظام مهندسی است و واحد مینودشت در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مینودشت دانشجو دارد.


عضو هیئت علمی رشته شهرسازی نیز گفت: آنچه که به‌طور معمول در شهرسازی صورت می‌گیرد، طراحی، تقویت و تنظیم فضا به‌منظور ایجاد توسعه‌ای موزون است و دانش شهرسازی‌ به‌ بررسی‌ تمام تحولات‌ اجتماعی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و فیزیکی‌ یک‌ شهر می‌پردازد و تلاش‌ می‌کند که‌ روابط‌ موجود در یک‌ شهر را در قالب‌ نظامی هماهنگ‌، مدیریت‌ و سازماندهی‌ کند.


سونا بیگدلی با بیان اینکه مهندس‌ شهرسازی‌ با مطالعه‌ و بررسی‌ روابط‌ اجتماعی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و فرهنگی‌ حاکم‌ در شهر، برنامه‌ای‌ خوب برای‌ یک‌ شهر ارائه‌ می‌دهد، خاطرنشان کرد: مهندس شهرسازی با برنامه‌ای‌ که‌ تصویرگر سیمای‌ شهر در آینده‌ است‌، می‌تواند در تغییر سیمای شهر، ایجاد بدنه چشم‌نواز و منظری خوب و آرامش‌بخش و پیش‌بینی تمام تمهیدات لازم که تأمین خدمات عمومی شهر را منظور کند، فعالیت داشته باشد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته