دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1394 - 11:31

رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آمریکا در سال 2015

یو.اس نیوز و ورد ریپورت گزارش سالانه خود را در مورد بهترین دانشگاه‌های آمریکا منتشر کردند. در این رتبه‌بندی 16 شاخص مختلف برای کیفیت علمی در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 37962

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «یو.اس نیوز و ورد ریپورت» مجله‌ای آمریکایی که عمده شهرتش به دلیل ارائه رتبه‌بندی کالج‌ها، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها است، روز چهارشنبه 8 سپتامبر 2015 گزارش سالانه خود را در مورد بهترین دانشگاه‌های آمریکا منتشر کردند. این گزارش بیشتر از 1300 دانشگاه را بررسی کرد تا بتواند بهترین دانشگاه‌های آمریکا در سال 2014-2015 را معرفی کند.


در این رتبه‌بندی 16 شاخص مختلف برای کیفیت علمی در نظر گرفته شده است. از بین این 16 شاخص، بیشتر بر روی شاخص‌هایی نظیر نرخ فارغ‌التحصیلی و نرخ ابقا تأکید شده است.


این گزارش همچنین نگاهی به منابع مالی، شرایط و نحوه پذیرش دانشجو و منابع دانشکده‌ها داشته است.


پرینستون در صدر


بر اساس استاندارهای عنوان شده، دانشگاه پرینستون به عنوان بهترین دانشگاه ملی و کالج ویلیامز به عنوان بهترین دانشگاه‌ لیبرال آرت شناخته شده‌اند. و از بین دانشگاه‌های دولتی دانشگاه‌های کالیفرنیا و برکلی در صدر جدول دانشگاه‌های دولتی قرار دارند.


برایان کِلی، سردبیر و مدیرمسئول «یو.اس نیوز» معتقد است که صحبت درباره عمکرد دانشگاه‌ها در قبال دانشجویان ورودی جدید، حمایت و آموزش این دانشجویان توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل امری بسیار مهم است. برای اینکه دانشجویان دانشگاه مناسب‌تری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند باید به فاکتورهای مهمی از قبیل کمک‌های مالی دانشگاه به دانشجویان، مکان دانشگاه، اندازه دانشگاه، کیفیت تدریس و رشته‌های دانشگاه توجه کنند.


این فرایند می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، اما این رتبه‌بندی‌ها می‌توانند در نقش یک مشاور خوب ظاهر شوند و به آنها کمک کنند تا دانشگاه‌های بهتری را انتخاب کنند.


















































رتبه نام دانشگاه‌های ملی آمریکا
1 دانشگاه پرینستون
2 دانشگاه هاروارد
3 دانشگاه ییل
4 دانشگاه کلمبیا
4 دانشگاه استنفورد
4 دانشگاه شیکاگو
7 موسسه فناوری ماساچوست
8 دانشگاه دوک
9 دانشگاه پنسیلوانیا
9 موسسه فناوری کالیفرنیا






























رتبه


بهترین دانشگاه‌های دولتی آمریکا
1 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
2 دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس
3 دانشگاه ویرجینیا
4 دانشگاه میشیگان، آربور
5 دانشگاه نورث کارولینا، چپل هیلز





















































رتبه بهترین دانشگاه‌های ملی لیبرال آرت
1 کالج ویلیامز
2 کالج آم‌هرست
3 کالج سوارثمور
4 کالج بودین
4 کالج میدلبری
4 کالج پومونا
4 کالج ولزلی
8 کالج کارلتون
9 کالج مک‌کنا در کلارمونت
9 کالج دیویدسون
9 آکادمی نیروی دریایی آمریکا

لازم به ذکر است که برای اولین‌بار «آکادمی نیروی دریایی آمریکا» توانست به لیست ده دانشگاه برتر «لیبرال آرت» راه پیدا کند و در رتبه 9 جدول قرار بگیرد و «کالج هاور فورت» را از لیست ده‌تایی کنار بزند. همچنین دانشگاه‌های «تولین» در نیور اورلئان و دانشگاه «ویسکانسین- مدیسن» جهش قابل توجهی در رتبه‌بندی داشتند و به ترتیب در رتبه‌های 41 و 47 قرار گرفتند.


همچنین این رتبه‌بندی نسبت به سال قبل با اندکی تغییرات در 10 دانشگاه برتر ملی آمریکا روبرو بود. دانشگاه پنسیلوانیا به رتبه 9 سقوط کرد، در حالی که سال گذشته به طور مشترک با دانشگاه دوک در رتبه 8 قرار داشت.


بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر حسب رتبه‌ای که در مجموع کسب کرده‌اند در تصویر زیر معرفی شده‌اند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته