دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 14:21
در دیدار با وزیر خارجه چین؛

ولایتی: به رابطه با چین به عنوان یک رابطه استراتژیک نگاه می‌کنیم

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منتظریم به زودی رئیس‌جمهوری چین به ایران سفر کند.
کد خبر : 3796

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مجلس، بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز - دوشنبه - با وانگ ای وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.


ولایتی در این دیدار با تأکید بر اینکه "بدون هیچ تردیدی به رابطه با چین به عنوان یک رابطه استراتژیک نگاه می‌کنیم"، اظهار داشت:‌ منتظر هستیم که به زودی رئیس‌جمهور چین به ایران سفر کند.


وی با بیان اینکه "بنده چندین بار به کشور چین سفر کرده‌ام"، تصریح کرد: در کنگره آوریل که مربوط به جاده ابریشم است نیز دعوت شده‌ام که به این کشور بروم.


ولایتی ادامه داد:‌ چه در زمانی که به عنوان وزیر خارجه فعالیت می‌کردم و چه امروز به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مشغول به کار هستم سفرهایی به چین داشتم و تا امروز نیز در این مرکز پذیرای حداقل چهار هیئت چینی بوده‌ام و این حاکی از توجه ما نسبت به برقراری رابطه‌ای مستحکم‌تر در زمینه‌های مختلف است و سفر اخیر من به چین که حدود 9 ماه پیش صورت گرفت در حوزه بررسی مسائل اجتماعی فی‌مابین دو کشور بود و همچنین قرار است درماه آوریل نیز کنگره‌ای در خصوص جاده ابریشم برگزار شود که در این کنگره نیز حضور می‌یابم.


ولایتی خاطرنشان کرد: امیدوارم با سفر رئیس‌جمهور چین که طبق اخبار رسیده به زودی انجام خواهد گرفت گام‌های مستحکم‌تری در راستای رسیدن به تعامل بین دو کشور برداشته شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته