دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1394 - 13:20

اتحادیه عرب طرح «مداخله ایران در امور همسایگان» را بررسی می‌کند

نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب با تشکیل نشستی باعنوان «مداخله ایران در امور کشورهای عربی»، نسبت به آنچه اقدامات تحریک‌آمیز ایران خواندند، انتقاد و آن را محکوم کردند.
کد خبر : 37950

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «خلیج‌الجدید»، اتحادیه عرب روز گذشته (چهارشنبه) نشستی در سطح نمایندگان دائمی کشورهای عضو برگزار و در آن اتهامات خود علیه ایران درباره مداخله در امور کشورهای عربی را تکرار کرد و از ایران خواست از این اقدامات دست بردارد.


براساس این گزارش، نمایندگان کشورهای عربی که با ارائه طرح ادعایی امارات درباره «مداخله ایران در کشورهای همجوار» این جلسه را برگزار کرده‌ بودند، اینگونه دخالت‌ها را نقض قوانین بین‌المللی خواندند و گفتند: دخالت‌های ایران نقض قواعد قانون بین‌الملل و اصل همجواری به‌شمار می‌رود و آن را محکوم می‌کنیم.


قرار است طرح ارائه شده یکشنبه هفته آینده (22 شهریور) به شورای اتحادیه عرب که در سطح وزیران امورخارجه برگزار می‌شود، منتقل شود. در طرح مذکور بر اهمیت روابط همکاری میان کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران براساس حسن همجواری و خودداری از بکارگیری زور و تهدید تاکید شده است.


این نهاد همچنین خواستار تماس با دیگر کشورها و گنجاندن این بند، به‌عنوان بندی همیشگی در جدول کاری شورای وزارتی اتحادیه عرب شد.





انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه عرب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته