کمبود الگوی اقلیتهای قومی در محیط آموزشی مشکلساز است
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک نظرسنجی از کارکنان دانشگاههای انگلستان نشان میدهد وقتی از کارکنان و دانشجویان خواسته میشود آزادانه درباره نژاد صحبت کنند، ترس و نگرانی مشهودی را بروز میدهند.
کمبود و نبود الگو از اقلیتهای قومی مختلف و روشهای آموزشی از دلایل اصلی ایجاد شکاف دستاوردی در میان دانشجویان و دانشآموزان سیاه پوست، آسیایی و اقلیتهای نژادی دیگر است.
در این نظرسنجی که در 39 دانشگاه انگلستان انجام شد، 87 درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند که کمبود و نبود الگو برای تمام اقلیتهای قومی در محیط آموزشی دلیل اصلی ایجاد شکاف دستاوردی میان دانشجویان و دانشآموزان از نژادهای مختلف است.
همچنین 82 درصد برنامه درسی نادرست و 79 درصد نیز کمبود کارکنان ارشد از اقلیتهای قومی را دلیل وجود شکاف دستاوردی میدانند. در این میان 52 درصد از کارکنان دانشگاهی نیز سردرگمی دانشجویان در تعیین هدف را دلیل شکاف دستاوردی میدانند.
نظرسنجی مشابهی توسط اتحادیه ملی دانشجویان صورت گرفت که دانشجویان از 35 مؤسسه آموزش عالی در آن شرکت کردند. 78 درصد از پاسخدهندگان معتقد هستند که کمبود و نبود کارکنان ارشد از اقلیتهای قومی در محیط دانشگاه دلیل اصلی شکاف دستاوردی دانشجویان است.
49 درصد از دانشجویان برنامه درسی غلط، 72 درصد فرهنگ و مدیریت مؤسسات آموزش عالی و 75 درصد از آنها پیشزمینه اجتماعی اقتصادی ضعیف دانشجویان سیاه پوست، آسیایی و اقلیتهای قومی دیگر را دلیل ایجاد شکاف دستاوردی عنوان کردند.
انتهای پیام/4107/4021/ن
انتهای پیام/