دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 09:52
گزارشگر سابق سازمان ملل:

امکان ترور مادورو وجود دارد

گزارشگر سابق سازمان ملل متحد تصریح کرد که آمریکا از افزایش فشار بر ونزوئلا خودداری نخواهد کرد و حتی امکان دارد دست به ترور رئیس‌جمهور این کشور بزند.
کد خبر : 379303
1072406170.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، آلفرد دی زایاس که یک وکیل، تاریخدان و استاد دانشگاه جولیا باکستون در آمریکا است تصریح کرد که با شکست کودتای مخالفان علیه دولت کاراکاس این بار واشنگتن از افزایش فشار بیشتر بر ونزوئلا خودداری نخواهد کرد و حتی امکان دارد دست به ترور نیکلاس مادورو بزند.


وی ادامه داد که شکست آمریکا در جایگزینی مادورو با خوان گوایدو رهبر مخالفان که خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خوانده است آمریکا را وادار خواهد کرد که دست به افزایش فشار علیه دولت کاراکاس بزند و حتی برای ترور مادورو برنامه‌ریزی کند.


دی زایاس ادامه داد: «من از منابع موثق مطلع شده‌ام که در خلال چند ماه گذشته، آمریکا به هر فرد نظامی پیشنهاد پرداخت مبالغ هنگفت و حتی دیگر امتیازات را کرده است تا آن‌ها را مجاب کند که به ارتش ونزوئلا پشت کنند. بدون شک آن‌ها از هر تلاشی برای کودتا حمایت مالی کرده‌اند ازجمله تلاش‌های شکست‌خورده برای قتل مادورو. آمریکا به این راه ادامه می‌دهد و ممکن است آن‌ها در برنامه ترور مادورو موفق شوند.»


وی افزود: «حتی اگر آن‌ها مادورو را از سر راه بردارند نمی‌توانند به هدف خود نزدیک‌تر شوند. بر اساس ماده 233 قانون اساسی ونزوئلا دلسی رودریگز معاون فعلی رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت برگزیده خواهد شد نه گوایدو که از هیچ مشروعیتی بر اساس قانون اساسی برخوردار نیست.»


گزارشگر سابق سازمان ملل متحد همچنین از سناریوی دیگری پرده برداشت که بر اساس آن، احتمال به قتل رساندن گوایدو توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وجود دارد تا بهانه‌ای برای مداخله نظامی کاخ سفید در ونزوئلا باشد.


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته