دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضیافت رمضان تلویزیون با ازیادرفته‌ها، دل‌دار و برادرجان

تلویزیون با سه سریال «ازیادرفته‌ها»، «دل‌دار» و «برادرجان» در ماه مبارک رمضان مهمان روزه‌داران است.
کد خبر : 379254
-رمضان-e1495720171364.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امسال هم تلویزیون مانند سال‌های گذشته در کنار ویژه برنامه‌های ترکیبی و معارفی، سریال‌های ویژه‌ای را نیز درنظر گرفته است. روندی که حداقل در دو دهه گذشته با فراز و نشیب ادامه داشته است.


شبکه یک سیما:


ازیادرفته‌ها، هرشب ساعت 22:10


بهرام بهرامیان کارگردانی که در ماه رمضان سال 1390 سریال «سقوط یک فرشته» را روی آنتن شبکه یک سیما داشت، امسال هم سریال ماه رمضان شبکه یک سیما را تولید کرده است. بهرامیان البته ساخت سریال جنجالی «ساعت شنی» که در نیمه دوم سال 1386 از تلویزیون پخش شد را نیز در کارنامه خود می‌بینید.


فضای «ازیادرفته‌ها» در سال‌های دهه 20 می‌گذرد و در زمره مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی قرار می‌گیرد. «فروغ» یک خانم پزشک است که پس از پایان تحصیلاتش در فرانسه به ایران بازگشته است. در این میان، به خاطر تفاوت میان افکار و شیوه زندگی او و فرهنگ مردم، با چالش‌های فکری و شخصیتی مواجه می‌شود. همچون بسیاری از آثار تاریخی که در این مقطع زمانی ساخته شده‌اند، در کنار داستان اصلی سریال، مباحث تاریخی همچون کشف حجاب، کشت و تولید تریاک و سیاست‌های فرهنگی حکومت پهلوی و نیز سبک زندگی ایرانیان در آن دوره نیز در مناسبات شخصیت‌ها و روند داستان ارائه می‌شود. عباس نعمتی سرپرست نویسندگان این مجموعه است و حامد افضلی و رویا خسرونجد نویسندگی این سریال را برعهده دارند. تهیه‌کننده «ازیادرفته‌ها» اکبر تحویلیان است.



میترا حجار، حسین یاری، حسین پاکدل، سیما تیرانداز، رسول نجفیان، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، ارسلان قاسمی، سیامک اطلسی، علی اوجی، حبیب دهقان‌نسب،کامران تفتی و بیتا فرهی از بازیگران این سریال هستند. مرور همین فهرست نشان می‌دهد که با سریال پربازیگری مواجه هستیم که در صورت وجود یک داستان قوی و شیوه ساختی با کیفیت می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. بازگشت حسین پاکدل به تلویزیون به عنوان بازیگر از نکات قابل توجه این سریال است. 


شبکه دو سیما:


سریال دل‌دار، ساعت پخش 21:30


جمشید و نوید محمودی، برادران افغانی‌الاصل ساکن ایران علاوه بر درخشش در ساخت فیلم‌های سینمایی همچون «چند متر مکعب عشق»، پیش از این سریال «سایه‌بان» را برای شبکه دو سیما کارگردانی کردند که در سال 1396 پخش شد. دو برادری که با فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نظر تماشاگران و منتقدان را به خود جلب کردند. حال آنها به طور مشترک کارگردانی و تهیه‌کنندگی سریال «دل‌دار» به عنوان مجموعه تلویزیون ماه رمضان شبکه دو سیما را به عهده دارند.



بهزاد فراهانی، محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، علی اوسیوند، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی و کمند امیرسلیمانی بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند که از فردا پخش خواهد شد.


شبکه سه سیما:


سریال برادرجان، ساعت پخش 20:45


به نظر می‌رسد امسال شبکه سه سیما در نبود ماه عسل همه سرمایه خود را روی سریال «برادرجان» گذاشته باشد. سریالی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که نام سعید نعمت‌الله را به عنوان نویسنده و محمدرضا آهنج را به عنوان کارگردان در کنار خود می‌بیند.


نعمت‌الله و شفیعی در دو مجموعه «عقیق» و «مادرانه» هم با هم همکاری داشتند؛ ضمن این که نعمت‌الله دو سال پیش به عنوان نویسنده فیلمنامه سریال «زیر پای مادر» را در شبکه یک سیما روی آنتن داشت.



بی‌تردید حضور علی نصیریان در سریال «برادرجان» برگ برنده این مجموعه به حساب می‌آید حضوری که با هر میزان و اندازه می‌تواند استانداردهای بازیگری مجموعه را به شکل قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد. بینندگان تلویزیونی منتظرند تا برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، خاطره بازی درخشان خود در سریال «میوه ممنوعه» حسن فتحی را بار دیگر برای آنها زنده کند. حسن پورشیرازی، حسام منظور، لعیا زنگنه، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان و نسیم ادبی دیگر بازیگران این سریال هستند.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
نائینی
United States of America
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
۰
فقط استاد نصیریان و بس .
هلدینگ شایسته