دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 14:06
عزیزی در گفتگو با آنا:

6 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه لرستان فعالیت می‌کند

رئیس دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه لرستان 6 عدد است، درصورتی‌که در سال 93 هیچ شرکت دانش‌بنیانی در این دانشگاه وجود نداشت.
کد خبر : 379193
عزیزی.jpg

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه دانشگاه با داشتن دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی متعهد و متخصص در رشته‌های مختلف مغز متفکر جامعه است، اظهار کرد: دانشگاهیان باید با پژوهش‌های کاربردی در جهت رفع نیازهای جامعه گام بردارند.


وی افزود: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه لرستان 6 عدد است، درصورتی‌که در سال 93 هیچ شرکت دانش‌بنیانی در این دانشگاه وجود نداشت.


رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نخبگان دانشگاهی باید در تبدیل ایده به فناوری و سپس تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان به‌طور ویژه به جهاد علمی بپردازند.


عزیزی تصریح کرد: به دانشگاهیان توصیه می‌کنم که برای خرید تجهیزات آزمایشگاه و وسایل مورد نیاز دانشگاه از کالای ایرانی استفاده کنند تا تولیدکننده دلگرم شود و بتواند با سودی که به دست می‌آورد به کارگران کارخانه‌اش حقوق بدهد.


وی ادامه داد: در سفری که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به خرم‌آباد آمده بود می‌گفت که اگر هر شخص کارآفرین بتواند حقوق 200 تا 300 نفر را بدهد، یک انسان مقدس است؛ بنابراین باید دانشگاهیان برای ارتقای رشد علم در ایران اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشند.


رئیس دانشگاه لرستان در پایان خاطرنشان کرد: میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه لرستان در چند سال گذشته حدود 50 درصد بوده و امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته