دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 12:51
ظریف:

ایران و نیجر زمینه‌های زیادی برای گسترش روابط دارند

وزیر امور خارجه کشورمان زمینه روابط و همکاری ایران و نیجر را گسترده توصیف کرد و خواستار همکاری دو کشور برای بسط همکاری‌های دو جانبه شد.
کد خبر : 379159
da56d324-551f-47a7-a3c5-3d3f99789c06.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، «سوولی آیدی»، نایب رئیس مجلس نیجر با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.


ظریف با بیان اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی ایران، به روابط خوب و دوستانه کشورمان با نیجر پرداخت و تأکید کرد: «زمینه‌های زیادی برای گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری میان دو کشور وجود دارد و لازم است که دولت و مجالس دو کشور در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند. زمینه خوبی برای همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور نیز وجود دارد و آنها می‌توانند در گسترش هر چه بیشتر روابط نقش مؤثری داشته باشند».


نایب رئیس مجلس نیجر نیز با ارائه گزارشی از سفر خود به ایران، درباره سیل اخیر و خسارت‌های آن از سوی دولت، مجلس و مردم نیجر با مردم کشورمان ابراز همدردی کرد.


وی مردم ایران را سرزنده، خونگرم و میهمان‌نواز توصیف کرد و از اینکه گروه دوستی پارلمانی دو کشور توانسته است در زمینه مراودات دوجانبه مخابراتی، دانشگاهی، سیاسی و پارلمانی در راستای توسعه روابط با ایران گام‌هایی بردارد، ابراز خرسندی کرد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
۰
سلام
لطفا اگه امکان دارد از روش نشستن آقای ظریف جلوی میهمانهای مختلف یک خبر تحلیلی تهیه کنید.
جهت رفتار شناسی این موجود اصلاح طلب گزارش جالبی میشود انشالله .
هلدینگ شایسته