دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صالحی:

مسئله زائر یک دغدغه روزمره برای حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئله زائر یک دغدغه روزمره برای حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر بود.
کد خبر : 378836

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سید عباس صالحی در آیین تودیع و تکریم نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که صبح امروز با حضور مسئولان و شخصیت‌های برجسته کشوری در سالن اجتماعات ساختمان حج و زیارت در تهران برگزار شد، گفت: حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در چند دهه عمر خودشان را وقف موضوع حج و زیارت کردند، زیرا حج اقیانوسی از نعمت بیکران خداوند است و آقای قاضی‌عسکر در حوزه‌های مختلف کارکردشان ملموس بوده است.


وی افزود: حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در دوران فعالیتشان موفقیت‌های قابل توجهی در حوزه آموزش و پژوهشی در حوزه حج و زیارت بودیم، در کارکرد سیاسی و بین‌المللی در این دوره‌های متوالی مراودات با نخبگان جهان اسلام و جهان اعراب ارتباطات قابل توجهی به شکل طبیعی و مویرگی پدید آمد و فرصت‌های بی‌بدیل را برای ایران اسلامی با جهان اسلام فراهم کرد، مبادلات و مراودات هوشمندانه ایشان همراه با عزت زائران ایرانی بوده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فضای توجه به حوزه خدمات به زائر و خدمات رفاهی ویژگی‌های شخصی ایشان در پیگیری امور حج و زیارت قابل توجه بود. مسئله کرامت زائران برای ایشان بسیار مهم بود، برای ایشان مسئله زائر یک دغدغه روزمره بود.


وی ادامه داد: مجموعه این کارکردها جایگاه ایشان را در تاریخ حج و زیارت ایران پایدار و ماندگار کرده است و امروز که با پیگیری و اصرار ایشان در خدمت ایشان در این منصب نیستیم، جناب آقای نواب با شناختی که از او از دیر زمان دارم، شخصیتی هستند که این خلأ را پر خواهند کرد و دهه پنجم انقلاب اسلامی را با فضای حج و زیارت بر دوش خواهند کشید و پیش خواهند برد.


صالحی گفت: آقای نواب از خانواده دین، علم و شهادت هستند پایگاه قابل توجهی در حوزه علمیه دارند، زیرا سرپرستی حج جایگاه بسیار مهمی دارد، شأن این سرپرستی است که این اعتماد به فردی سپرده شود که چنین شأنیت دارند، ذهن خلاق و پیگیری در خصوص برنامه‌ریزی مختلف دارند، سابقه‌ای که ایشان در این حوزه داشتند و دارند حسن تعامل و سلوک که در فضای مراودات عمومی و تخصصی مایه امیدواری است که حضور ایشان به برکت این برای حج و امور معنوی و زیارت باشد به امداد الهی.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته