دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 09:37
حاجی‌دلیگانی:

بانک مرکزی 24 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم را تأمین کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تأمین 24 هزار میلیارد تومان سپرده سپرده‌گذاران کاسپین توسط بانک مرکزی خبر داد.
کد خبر : 378755

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به علی لاریجانی اظهار کرد: یک هفته‌ای که در میان مردم بودم، نگرانی‌های متعددی را از سوی مردم نسبت به وضعیت وخیم بازار و قیمت بنزین دیدم و من و برخی از همکارانم پیشنهاد کردیم که جلسات متعددی میان دولت و مجلس برای برون‌رفت از این مشکلات برگزار شود و یا اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه دهد.


وی درباره تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اقدامی پسندیده است و باید نسبت به وضعیت سپرده‌گذاران رسیدگی شود و اینکه باید از طریق تحقیق و تفحص خلأها و ضعف‌های این بانک بررسی شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سنوات گذشته ده‌ها بانک و مؤسسه مالی و اعتباری به‌طور غیرقانونی تأسیس و نیز با تبلیغات وسیع شعب بانک‌ها دایر شد. همچنین طبق آخرین گزارش این بانک‌ها 25 هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم را با تبلیغات گسترده دریافت کردند اما از طریق بانک مرکزی حدود 24 هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم بازگردانده شده است.


حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: باید این سؤال را پرسید که چرا مجوز تأسیس مؤسسه کاسپین را داده‌اند و چرا باید ساعت‌ها تبلیغات در رسانه ملی در خصوص این مؤسسه صورت بگیرد و اینکه چرا باید با تبلیغات گسترده شعب این مؤسسه تأسیس شود.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته