دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 11:52
سامری در گفتگو با آنا:

نماینده شایسته‌ای برای بسکتبال ایران خواهیم شد

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: سعی خواهیم کرد تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا نماینده شایسته‌ای برای بسکتبال ایران باشیم.
کد خبر : 378500
224851_128.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان موفق شد با شکست تیم شهرداری گرگان عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال را تصاحب کند.


حماد سامری در خصوص قهرمانی تیمش در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال به خبرنگار ورزشی آنا گفت: از ابتدای فصل کمتر کسی پیدا می‌شد که شانسی برای قهرمانی پالایش نفت آبادان قائل باشد چرا که با وجود تیم‌های خوبی چون پتروشیمی بندر امام، شیمیدر تهران و حتی شهرداری گرگان، تیم ما نمی‌توانست مدعی قهرمانی باشد.


وی ادامه داد: از همان روز نخست بازی‌ها سعی کردیم به جای گله و شکوه از مشکلات با تمرین و یکدلی و استقامت فراوان با مشکلات بجنگیم و برای قهرمانی تلاش کنیم. در پایان مرحله گروهی تیم ما در مقام چهارم قرار گرفت اما در دیدارهای پلی‌آف که تجربه نقش ارزنده‌ای در موفقیت یک تیم دارد، با دقت بالایی بازی کردیم و سعی کردیم تیم موفق و سربلندی باشیم. خوشبختانه برابر حریفان نتایج قابل قبولی کسب کردیم و نهایتاً جام قهرمانی را بالای سر بردیم.


سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در خصوص اینکه تیمش در بازی چهارم مرحله فینال که منجر به قهرمانی شد عملکرد جالبی نداشت، گفت: دیدار چهارم کیفیت پایینی داشت و دلیل آن خستگی هر دو تیم بود. اگر دیدارها با فاصله زمانی مشخصی برگزار شود و بازیکنان مجبور نباشند بلافاصله پس از دیدار سوم، مسابقه چهارم را برگزار کنند قطعاً دچار افت نمی‌شوند. فاصله یک‌روزه میان دیدارها باعث می‌شود تا بازیکنان ریکاوری کنند و خسته نباشند.


وی در خصوص اینکه تیمش باید در رقابت‌های نماینده ایران باشد، گفت: در زمان اهدای جام قهرمانی به مسئولان وزارتی و شهری گفتم که تیم پالایش نفت آبادان باید کمتر از چهار ماه دیگر به عنوان نماینده ایران در آسیا حاضر شود. امیدوارم وزارت نفت حمایت‌های مالی لازم را از ما انجام دهد تا بتوانیم بازیکنان کمکی بگیریم و توان تیم‌مان را بالا ببریم تا نماینده شایسته‌ای برای ایران لقب بگیریم.


سامری در خصوص اینکه تیم ملی بسکتبال در جام جهانی چین می‌تواند نتایج آبرومندانه‌ای بگیرد، اظهار کرد: موفقیت تیم ملی بستگی به تدارکاتی دارد که پیش از ورود به این رقابت‌ها برایش چیده می‌شود. ملی‌پوشان بسکتبال ایران باید با تیم‌های بزرگ دنیا مسابقه بدهند چرا که بین بسکتبال آسیا با قاره‌های آمریکا و اروپا فاصله زیادی وجود دارد. بازیکنان بسکتبال ایران باید با حریفان جهانی دیدار تدارکاتی برگزار کنند تا با آنها بدن به بدن شوند و ایراداتی که در بازی‌شان وجود دارد را برطرف کنند. ما می‌توانیم سطح کیفی بازی‌های‌مان را بالا ببریم، اگر برابر برترین بسکتبالیست‌های دنیا به مسابقه بپردازیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته