دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیأت مدیره انجمن روغن: اطلاعات را درست به وزیر کشاورزی منتقل نکرده‌اند

عضو هیأت مدیره انجمن روغن در واکنش به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی که گفته بود «عده‌ای می‌خواهند روغن را که در همه دنیا ارزان شده است، گران‌ کنند» گفت: اطلاعات صحیحی به وزیر منتقل نشده است و این سوء تفاهم به‌ زودی برطرف خواهد شد.
کد خبر : 37828

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش با بیان اینکه عده‌ای در مقابل تولید دانه‌های روغنی و کاهش واردات مقاومت و ما را تهدید می‌کنند، گفته بود: اظهارات این‌گونه افراد بی‌‌‌خود است، چرا که مملکت بی‌صاحب و رها نیست.


محمود حجتی همچنین با تاکید بر اینکه ۴ میلیارد دلاری که صرف واردات روغن می‌شود از محل فروش نفت است، اضافه کرده بود: عده‌ای در مقابل تولید دانه‌های روغنی و کاهش واردات مقاومت، کارشکنی و ما را تهدید می‌کنند که سویا را از کشاورزان نمی‌خریم و پول کلزا را به آنان نمی‌پردازیم.


عضو هیأت مدیره انجمن روغن کشور در واکنش به این اظهارات وزیر جهاد کشاورزی به خبرنگار آنا گفت: در واقع مطلب را درست به وزیر منتقل نکرده‌اند و صرفا به او گفته‌اند که تولیدکنندگان حاضر به خرید دانه‌های روغنی نیستند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.


فرهاد بهمنی تصریح کرد: قیمت محصولات تولیدشده در داخل کشور به دلیل تولید محدود و غیرانبوه بالاتر از قیمت جهانی است. ضمن اینکه محصول تولید داخل کمتر از 10 درصد نیاز روغن کشور را تامین می‌کند.


وی با بیان اینکه محصولات تولیدی در داخل کشور کیلویی 70 تومان گران‌تر از محصول خارجی است، افزود: مقرر شده بود برای جبران زیان کشاورزان، واردکنندگان روغن خام به کشور به ازای هر کیلو روغن 70 تومان به دولت بپردازند تا خسارت کشاورزان جبران شود.


او ادامه داد: به همین دلیل قرار شد واردکنندگان محصولات وارداتی خود را گران‌تر عرضه‌کنند تا هزینه‌های خود را تامین کنند، اما سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با این افزایش قیمت مخالفت کرد و به‌ همین دلیل واردکنندگان نیز از پرداخت هزینه‌ها امتناع کردند.


بهمنی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده که از چه منبعی باید زیان کشاورزان تامین شود، گفت: متاسفانه صنعت کشاورزی در کشور ما زیان‌ ده است و مسئولان باید برای این معضل راه‌ چاره‌ای در نظر بگیرند.


این مقام مسئول اظهار کرد: هم‌اکنون واردکنندگان روغن خام در حال مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی هستند تا این مشکل و سوء تفاهم هرچه زودتر برطرف شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته