دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرهنگی در گفتگو با آنا:

سفارش‌نویسی در حوزه ادبیات دفاع مقدس کار بسیار پسندیده‌ای است

یک نویسنده پیشکسوت عرصه ادبیات دفاع مقدس گفت: نویسندگی در حوزه ادبیات دفاع مقدس از طریق سفارش دادن نهادها و مؤسسات کار بسیار پسندیده است.
کد خبر : 378220
909090.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هم‌زمان با برگزاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بسیاری از فعالان و نویسندگان عرصه ادبیات دفاع مقدس با حضور در نمایشگاه سی و دوم از آخرین عناوین کتاب های حوزه ایثار و شهادت دیدار می‌کنند.


مرتضی سرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره اثر جدید خود در حوزه ایثار و شهادت از خلق اثری برگرفته از خاطرات دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: بسیار تصور می‌کنند در حوزه ایثار و شهادت سفارش نویسی کاری مقبول و پسندیده نیست در صورتی که به اعتقاد بنده سفارش در حوزه ادبیات دفاع مقدس آن هم به صورت موضوعی از سوی یک نهاد و یا موسسه‌ای به یک نویسنده خاص، کار بسیار خوبی است.


این نویسنده پیشکسوت حوزه ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس یک نهاد و یا یک ارگان تصمیم به خلق اثری درباره یکی از شهدای خود می‌گیرند و با توجه به رزومه نویسندگان این کار را به یک نویسنده سفارش می دهند، نویسنده کتاب نیز بعد از دریافت سفارش تحقیقات لازم و کافی درباره سوژه مورد نظر را به عمل می آورد.


وی یادآور شد: سفارش یک کتاب از سوی یک نهاد یا موسسه به نویسنده به معنای دیکته کردن آنچه باید نوشته شود نیست. سفارش نویسی در حوزه ادبیات دفاع مقدس را آفت این حوزه نمی‌دانم. سفارش گرفتن نویسنده برای نگارش یک کتاب در حوزه ایثار و شهادت به خلق آثاری با موضوعات مختلف کمک می کند.


سرهنگی تأکید کرد: نویسنده اثر سفارشی باید با سفارش دهنده آن هماهنگ باشد چرا که موضوعی از او خواسته شده است و نویسنده نیز باید آن را به درستی انجام دهد.


انتهای پیام/۴۱۰۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته