دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 12:58

وزیر امور خارجه آمریکا به اروپا می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد هفته آینده به چند کشور اروپایی سفر کند.
کد خبر : 378217
5c7f448295a597a3078b45ec.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، مایک پمپئو هفته آینده به چند کشور اروپایی ازجمله آلمان، انگلستان، فنلاند و منطقه گرینلند سفر می‌کند.


وزیر امور خارجه آمریکا هفتم می (17 اردیبهشت‌ماه جاری) در برلین به دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می‌رود و سپس راهی لندن می‌شود تا با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس دیدار و گفتگو کند.


آلمان و آمریکا در زمینه بسیاری از موضوعات ازجمله سیاست بازگشایی مرزها به روی پناه‌جویان، برجام، تجارت جهانی و تغییرات آب و هوایی با یکدیگر دچار اختلاف هستند.


پمپئو قصد دارد با سفر به انگلستان زمینه‌های سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به این کشور فراهم کند؛ سفری که قرار است سوم تا پنجم ژوئن (13 تا 15 خرداد سال جاری) انجام شود. می بارها از سیاست‌های ترامپ در زمینه مداخله در امور اتحادیه اروپا انتقاد کرده است.


پیش از این دو سفر، پمپئو قصد دارد تور اروپایی خود را با سفر به منطقه «رووانیمی» واقع در شمال فنلاند آغاز و در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای قطب شمال شرکت کند. در این نشست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور دارد و ممکن است در حاشیه آن، جلسه‌ای میان دو طرف برگزار شود.


وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به منطقه گرینلند سفر می‌کند؛ بخشی از دانمارک که خودمختار اداره می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های چین در آنجا، آمریکا را نگران کرده است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته