دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 10:42

۲۰۳۰ سند اثیری یک ملت

رهبر معظم انقلاب در چهار سال اخیر تاکیداتی درباره اجرای نرم نفوذی جدید دشمن به نام ۲۰۳۰ داشتند که نشان از اهمیت برخورد با این نفوذ نرم دارد.
کد خبر : 378171
n00089166-t.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بارها و بارها رهبر انقلاب درباره نفوذ نرم و آغاز جنگ نرم با مردم انقلابی بیاناتی داشته‌اند و هشدارهای لازم را برای بستن راه‌های نفوذ بیان کرده‌اند اما در چهار سال اخیر تاکیداتی درباره اجرای نرم نفوذی جدید دشمن به نام ۲۰۳۰ داشتند که نشان از اهمیت برخورد با این نفوذ نرم دارد، روز گذشته نیز ایشان با ادامه تاکیدات خود آب پاکی را روی دست طرفداران سند ۲۰۳۰ ریخته و اینطور عنوان کردند که «می‌خواهند با "۲۰۳۰" برای آمریکا سرباز درست کنند» تا دیگر طرفداران نخوانده سند ۲۰۳۰ مخالفان را با القابی چون دلواپس! و کم‌سواد بدرقه نکنند تا در افکار عمومی نادانسته برای خود طرفدار یافته و کشور را به دودسته شدن نزدیک کنند. 


اما واقعا سند ۲۰۳۰ چیست که با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌توان آن را اثیری (نفوذ نرم در عمق کالبد به جای اسیر شدن جسم) نامید؟! این سند چطور می‌تواند سربازسازی برای دشمن داشته باشد؟! 


در این‌باره علی‌اکبر رائفی‌پور اینطور در جدیدترین اظهاراتش توضیح می‌دهد که «در این سند تعاریف جدیدی از بعضی مفاهیم به کشور‌ها ارائه می‌شود که با فرهنگ آن‌ها ناسازگار است. در این راستا رسانه‌ها نقش فرهنگ‌سازی در جهت منافع آمریکا را ایفا می‌کنند. به طور مثال در مفهوم مقدس خانواده، همجنس‌گرایی گنجانده می‌شود. سند۲۰۳۰ E که مربوط به آموزش و پرورش است در واقع جزئی از سند کلی ۲۰۳۰ است. هدف از این سند ایجاد ساختارهایی است که هر کشور با هر فرهنگ و دین و نژاد و سطح شعور، تنها یک خروجی بدهد که مدنظر آنهاست.» 


وی در ادامه تعریفش از ۲۰۳۰ این را هم می‌‌گوید که «کشورهای دنیا برای تطبیق با استاندارد‌های سازمان ملل، مسابقه می‌گذارند. آمریکا قصد مدیریت دنیا تحت الگوهای ارائه شده جهانی را دارد که ۷۰ سال برای آن برنامه ریخته و زحمت کشیده است و گاهی چند بند از آن ۱۷ مورد در قالب معاهده‌های بین‌المللی در می‌آیند که کشور‌ها با امضای آن سیاست‌گذاری‌های خود راطبق این اسناد تغییر می‌دهند؛ مثل آنچه که در کشور ایران رخ داد، حذف شهادت از کتب درسی.» 
سند بالادستی داریم 
یکی از نکات سند ۲۰۳۰ که مورد نقد کارشناسی دقیق است این است که الزام‌آور است و کشورها حق ندارد بر خلاف آن رفتار کنند، کاری که با توجه به تنوع زیستی و آداب و رسوم و فرهنگ از ابتدا غلط بنا نهاده شده است و استقلال کشورها را تهدید می‌کند اینها مساله‌ای است که رهبر معظم انقلاب نیز در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ به آن اشاره کردند و در جمع معلم‌ها فرمودند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای - که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است - این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشی دارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛» رهبر انقلاب در این نقد به صراحت گفتند که سند بالادستی وجود دارد و نباید چنین چیزی اجرایی شود اما متاسفانه از سال ۹۶ تاکنون برخی اصرار به عملکرد خلاف جهت دارند. 
سند انحرافی 
رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ این سند را انحرافی خوانده و عنوان کردند «آخرین مسئله‌ی در این بخش از عرایض من، مسئله‌ی سند انحرافی ۲۰۳۰ است. سال گذشته بنده رسماً علناً قاطعاً منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛ منتها بنده شنیده‌ام در بخشهای مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛ این معنایش این است که اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور در دست دیگران باشد. غیر از این محتوای ۲۰۳۰ - که در آن البتّه مسائل انحرافی وجود دارد که تردیدی در آن نیست - که اگر همه‌ی آن هم درست بود، معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران، با این فرهنگ، با این سابقه، با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی، برنامه‌های آموزش ‌و پرورشی خود را و سند آموزش خود و پرورش خود را از دیگرانی که نشسته‌اند و با اغراض گوناگون - حالا یا اغراض سیاسی یا اغراض گوناگون فاسد دیگر - یک چیزی تهیّه کردند، از آنها بگیرد؛ چنین چیزی معنی ندارد. خدا خیرتان بدهد؛ خب راهش این است که هم نمیرید، هم ۲۰۳۰ را نپذیرید؛ بهترش این است!» به نوعی هشدارهایی درباره اجرای این سند داشتند که با وجود منع شدن از اجرای آن خبر از اجرای پنهانی سند داشتند، اما امسال ایشان با تاکید بیشتری بیانات و هشدارهای لازم را درباره این سند عنوان کردند که نشان می‌دهد شاید همچنان اجرای پنهانی آن ادامه دارد و یا عوامل دشمن در صدد عادی سازی اجرایی سندی دارند که ریشه و فرهنگ و آداب و رسوم ما را هدف گرفته است. 
اثیری 
رهبری هم در بیاناتشان از خدشه وارد شدن به استقلال کشور با اجرای چنین اسنادی گفته‌اند و هم نفوذ به دل کشور و هم تغییر سبک زندگی ایرانی - اسلامی و به همه این صفات، روز گذشته «پرورش سرباز دشمن در داخل کشور» با اجرایی شدن ۲۰۳۰ را نیز افزودند،تا اهمیت ماجرا برای آنهایی که هنوز طرفدار چشم و گوش بسته اجرای چنین اسنادی هستند روشن شود. 


به نوعی با توجه به جملات بیان شده و کلماتی که برای اجرای ۲۰۳۰ به کار رفته است اجرای ۲۰۳۰ یک اثیری و یا یک تسخیر روحی است که متاسفانه علی‌رغم تذکرات مکرر رهبر انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و باید برای متوقف کردن آن و برملا کردن دست اجراکنندگان پنهانی آن اقدامی عاجل صورت داد. چراکه انگار تذکرها و هشدارها و تشریح چرایی متوقف ساختن این سند ننگین کارساز نمی‌شود و برخی دانسته و یا نادانسته عامل دشمن شده‌اند تا راه نفوذ آنها را باز کنند. 


متاسفیم که می‌بینیم هنوز هم در جامعه برخی تلاش دارند که بدون توجه به پیامدهای نامیمون اجرایی کردن سندی که همه ابتکار عمل‌مان را می‌گیرد، به دفاع از آن پرداخته و اجرای آن را مصداقی برای ریشه‌کن کردن فقر و رعایت عدالت آموزشی و برابری جنسیتی بدانند، آنها فراموش کرده‌‌اند که نهادهای بین‌المللی علی‌رغم ظاهر عوام‌فریبشان توسط استکبار اداره شده و دستشان به خون میلیون‌ها کودک یمنی، فلسطینی، سوری، میانماری، ایرانی، بوسنیایی و... آلوده است. فراموش کرده‌اند که همین نهادهای به اصطلاح‌ صلح‌طلب غذای آلوده به یمن می‌فرستند و عامل قحطی و محاصره غزه و یمن شدند، طرفداران ۲۰۳۰ فراموش کردند که همین نهادهای بین‌المللی طرفدار تحریم‌هایی هستند که ورود دارو را برای بیماران ممنوع کرده است، یادشان رفته که در پس چهره صلح‌طلبشان روح گرگ‌صفتی است که می‌مراند و منقرض می‌کند تا به جز خودشان، که صهیونیستی هستند و خود را برتر می‌بینند کسی را زنده نخواهند. 


منبع: سیاست روز


انتهای پیام:/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته