دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 22:18
حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد؛

همسری پیامبر(ص) و مادری حضرت زهرا(س)؛ 2 ویژگی بارز حضرت خدیجه(س)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: همسری پیامبر(ص) و مادری حضرت زهرا(س) دو ویژگی بارز حضرت خدیجه(س) است.
کد خبر : 378142
d52d066b-3614-4fa0-87be-4796e82a5bee.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان عصر امروز در همایش ملی حضرت خدیجه(س) در واحد بندر گز اظهار کرد: شایستگی همسری برای پیامبر(صلوات الله علیه) و شایستگی مادری برای حضرت زهرا(س) دو ویژگی بارز حضرت خدیجه(سلام الله علیها)است و همین دو ویژگی کافی است که عظمت شخصیت و مقام معنوی حضرت خدیجه (س) را ثابت کند.


حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری به موضوع پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان طرح پایش نیز اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که سال‌ها در جمع دانشگاهیان به آن اشاره می‌کردند در حال اجرای برنامه‌ای تحت عنوان پایش است که همان پژوهش‌های اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای می‌باشد و محتوای آن این است که باید سمت و سوی پژوهش‌های دانشگاهیان به سمت حل مشکلات جامعه باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: این طرح که ماموریت آن از یک‌سال پیش به صورت آزمایشی در سطح استان تهران اجرا شد و از سال 98 در کلیه واحدهای دانشگاهی سراسر کشور باید اجرایی و کاربردی شود و هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی که پایان نامه دارد باید در قالب طرح پایش قرار بگیرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در طرح پایش بیش از 40 مشکل اساسی کشور شناسایی شده و برای این مشکل بیش از 5000 موضوع مقاله‌نویسی تعیین کرده است، یعنی به گونه‌ای که هر دانشجویی بخواهد مقاله یا پایان‌نامه بنویسد چندین موضوع در قالب پایش در دسترس دانشجو قرار خواهد گرفت.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سایت پایش فعال شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پایش این ظرفیت و آمادگی را دارد که در خارج از دانشگاه با هر محققی که علاقه‌مند باشد همکاری کند تا با کمک هم این طرح ارزشمند به نتیجه برسد و شاهد بالندگی کشور در این زمینه باشیم.


https://media.ana.ir/1398/02/11/636923455890695795_md.jpg


طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین دائرةالمعارف دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان میزبان اصلی تالیف دائرة‌المعارف دفاع مقدس ویژه استان گلستان است که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار تدوین آن شروع شده است و در آن برای هر شهید، آزاده، جانباز و رزمنده‌ای یک مدخل پژوهشی ایجاد می‌شود و برای آن مقاله نوشته می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اهداف دائرة‌المعارف دفاع مقدس را تدوین دانش، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، انتقال دانش‌های مربوط به دفاع مقدس به نسل‌های حال و آینده، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس، اطلاع‌رسانی علمی در همه ابعاد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و توانمندسازی پژوهشگران دفاع مقدس عنوان کرد.


وی به مأموریت مهم رهبر معظم انقلاب در دهه فجر سال 97 در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: از زمان اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب تاکنون متأسفانه هیچ اتفاق و عملکرد خاصی در این خصوص نیفتاده است و برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی باید همگی وارد عمل شوند و در مسیر گام دوم انقلاب قدم برداریم و این یک همت همگانی خصوصا قشر دانشگاهی را می‌طلبد.


انتهای پیام/4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب