دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 20:53
حجت‌الاسلام حسینی:

معلم باید بتواند روش جدید در تعلیم و تربیت به‌وجود آورد

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: معلم یعنی شخصی که بتواند روش جدید در تعلیم و تربیت به‌وجود آورد و صرفاً انتقال‌دهنده علم نباشد.
کد خبر : 378129
IMG_3439.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بهشهر، حجت‌الاسلام حسین حسینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن روز معلم به استادان دانشگاه و همه معلمان بیان کرد: از لحاظ دینی معلم اول همه انسان‌ها خداوند بزرگ است که حقیقت عالم را به آدم آموخت که آدم هم نماد همه انسان‌هاست و پس از حضرت حق، ‌دومین معلم انسان‌ها پیامبران الهی هستند.


وی با تأکید بر اینکه معلم یعنی شخصی که بتواند یک روش و فکر جدیدی در تعلیم و تعلم به وجود آورد، یادآور شد: معلمی فقط انتقال مفاهیم علمی به دانشجویان نیست بلکه نگاه عمیق‌تری باید به این جایگاه که هم‌سنگ انبیاست، داشت.


مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران ادامه داد: پس از ارسطو که به‌عنوان معلم اول شناخته شده است، در اسلام فارابی به عنوان معلم ثانی مشهور است که بیش از 100 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی از جمله طب، فلسفه، الهیات و دیگر مباحث علمی داشته است؛ بنابراین برای معلم‌شدن و معلم‌بودن باید تلاش کرد و نگاهی متفاوت و سازنده نسبت به جهان اطراف خود داشت.


حسینی چند ویژگی مهم معلم را برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های معلم تسلط کامل بر متون و محتوی درسی است، یعنی اینکه با آخرین نظریه‌ها و مقالات علمی در رشته تحصیلی خود آگاه باشد و دومین ویژگی مهم در شغل معلمی دلسوزی استاد نسبت به یادگیری دانشجو است. استاد با ایده‌دادن به دانشجو،‌ ایجاد نشاط  و به‌وجودآوردن انگیزه در دانشجو می‌تواند دانشجو را در فراگیری بهتر درس کمک کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر نیز در این مراسم روز استاد را به همه دانشگاهیان تبریک گفت و اظهار کرد: شهید مطهری به لحاظ آگاه‌بودن به نیاز روز جامعه که در آثار ایشان مشهود است، خدمات شایان توجهی به حوزه علم و فرهنگ در جامعه ایران اسلامی کرد.


فضل شیردل‌شهمیری از ایجاد تحول در دانشگاه آزاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی با شناخت از مسائل و مشکلات روز جوانان و دانشجویان خبر داد و مباحثی را از کاربردی‌شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری برای حل مشکلات و چالش‌های جامعه ارائه کرد.


وی از همیاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد بهشهر در کمک به سیل‌زدگان قدردانی و تشکر کرد و آینده دانشگاه آزاد اسلامی را با عظمتی که در سطح کشور دارد و با برنامه‌های منظمی که در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و مالی در حال اجراست، بسیار روشن و امیدبخش دانست.


در ادامه این مراسم از استادان دانشگاه آزاد اسلامی  واحد بهشهر با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته