دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 19:55
حجت‌الاسلام حیدری:

استادان رکن محوری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب هستند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، استادان رکن اصلی و محوری هستند.
کد خبر : 378110
photo_2019-05-01_18-44-20.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری عصر امروز در آیین بزرگداشت مقام معلم در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، استادان رکن اصلی و محوری هستند؛ چراکه وظیفه تربیت نیروهای آینده انقلاب بر دوش آنان است.


وی افزود: بزرگ‌ترین معلم بشریت حضرت محمد(ص) هرگز نگفتند من طبیب مبعوث شدم، من مهندس مبعوث شدم، من منجم مبعوث شدم؛ بلکه بارها بیان کردند «إنی بعثت معلما»، من معلم مبعوث شده‌ام و افتخار می‌کنم معلم هستم و این نشانگر جایگاه ارزنده و مقام شایسته معلم است.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به نقل قولی از شهید مطهری اشاره و اظهار کرد: آینده انقلاب در گرو مواجهه با افکار متضاد است و اگر قرار باشد همه چیز در یک سمت ‌و سو باشد، هیچ رویشی پدید نخواهد آمد؛ چراکه پیشرفت در گروی مواجهه با افکار متضاد است.


حیدری بیان کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم و باید ببینیم امروز برون‌داده‌های دانشگاه چه کسانی و با چه مهارت‌ها و خصوصیاتی هستند؛ زیرا گام دوم انقلاب به دست این آیند‌سازان محقق می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مدارس تحت تأثیر ساختار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند؛ اما به محض ورود به دانشگاه، بحث تربیت و پرورش کمرنگ می‌شود و صرفاً آموزش عالی در کانون توجه قرار می‌گیرد، در حالی که هنوز در این مرحله هم فرد نیاز به تکامل و پرورش دارد و همه باید در نقش مربی پرورشی به تکامل این آینده‌سازان انقلاب اسلامی همت گماریم.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اجتماعی حکومت امام زمان(عج) نقش‌آفرینی حداکثری همه افراد در جامعه است تا برای ساختن جامعه منتظر پیشگام باشیم.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته