دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 14:20

اختلاف میان «نتانیاهو» و «ریولین» بر سر توافق هسته‌ای ایران

رئیس و نخست‌وزیر اسرائیل دو ماه است که به‌خاطر اختلاف‌نظر بر سر توافق هسته‌ای ایران و روابط با آمریکا با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌‌اند.
کد خبر : 37809

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «محیط»، روزنامه «هاآرتص» گزارش کرد: «روئن ریولین» رئیس‌ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل همچنان به‌دلیل شکاف در مواضع‌شان نسبت به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی با یکدیگر اختلاف دارند.


براساس این گزارش، چند روز پیش «میر داگان» رئیس سابق موساد از نحوه برخورد کابینه اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفته بود: «نتانیاهو» اسرائیل را از آمریکا و «باراک اوباما» دور کرده است.


باوجود موفقیت «باراک اوباما» به کسب رای 42 سناتور برای جلوگیری از مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای ایران، «بنیامین نتانیاهو» کماکان به مخالفت علنی خود با برجام ادامه می‌دهد. «رادیو ارتش» اسرائیل گزارش کرد: «نتانیاهو» در نشستی محرمانه با گروهی از اعضای حزب لیکود مدعی شد، دوسوم آمریکایی‌ها از موضع اسرائیل علیه توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.


وی با بیان اینکه اسرائیل توانسته است مناقشه بزرگی به راه بیندازد، افزود: این مناقشه به اوضاعی منجر شده است که دوسوم افکار عمومی آمریکا با ما همراهی می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته