گفتمان سازنده انقلابی در دانشگاه ترویج شود
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنوارهای رسانهای «نبأ» ویژه دانشجویان سراسر کشور که بعدازظهر امروز در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: جوانان پیشتاز حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و ما سر خضوع در مقابل این جوانان پایکار فرود میآوریم. بسیاری از چهرههایی مثل ما یا کنج عزلت را پیش گرفتند یا با انقلاب همراه نبودند. گاهی برخی پیشکسوتان نیز همنوای صداهای بیگانه شدند. در این هیاهو وقتی جوانان انقلابی را میبینیم که با صلابت مطالبهگری میکنند بر خود میبالیم که انقلابیهای واقعی کشور ما جوانان بوده و این جوانان چشم امید همه برای پیشبرد انقلاب هستند.
نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: بهعنوان پدری که عمرش را در کسوت معلمی بوده، نکاتی را برای شما جوانان عرض میکنم. موضوع جنگ نرم و مباحث تمدنسازی و فرهنگی باید اولویت اول باشد. دشمن میخواهد ما را از راه درست خارج کند. برای من نشریات دانشجویی زیادی جهت مطالعه میفرستند. دانشجویان زحمت میکشند و آثار خود را ارسال میکنند اما در کنارش حجم انبوهی جریانات و نشریات غیرانقلابی دیده میشود. پس رسالت جوانان انقلابی این است که گفتمان سازنده انقلابی را در دانشگاهها نشر بدهند.
وی تصریح کرد: از حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز حوزه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت گلایهمندم زیرا تسامح در این زمینه نشان میدهند. باید صبر انقلابی داشته باشیم اما نباید نسبت به انقلاب بیتفاوت باشیم و نباید تسامح و تساهل همچون جریانات سال 78 اتفاق بیفتد.
زاهدی بیان کرد: اثربخشی مورد انتظار با تذکرات ما و نیز مطالبه جوانان اتفاق میافتد. لذا باید مطالبهگریهای ما دقیق و بر اساس واقعیتها باشد. صدا و فریاد جوان انقلابی بسیار مؤثر است. در دولت در چند روز اخیر رشد ناگهانی قیمت کالاها نیاز به یک مطالبه از طرف جریان دانشجویی دارد و با گفتاردرمانی مشکلات مردم حل نخواهد شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین عملکرد مجلس فعلی نیز میتوانست بسیار قویتر باشد. لذا هم دولتمردان، هم مجلس و هم قوه قضائیه میتوانند از جوانان بهعنوان مشاوران خود استفاده کنند نه اینکه فقط شعار جوانگرایی سر دهند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی نسل چهارم شروع شده است و سه نسل از انقلاب را پشت سر گذاشتهایم. اولین انقلاب صنعتی در سال 1784 استفاده از مکانیک، دومین انقلاب صنعتی در سال 1870 استفاده از انرژی الکتریسیته و جایگزین کردن آن با مکانیک و سومین انقلاب صنعتی در 1962 استفاده از الکترونیک و فناوری اطلاعات بود. همچنین طرح انقلاب نسل چهارم در سال 2011 داده شد که با درهمآمیزی هنرهای مختلف و استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است. اگر در این زمینه غفلت کنیم به اهداف کلان حوزه علم و فناوری نخواهیم رسید. لذا باید با تلاش خود به جایی برسیم که پرچمدار علم و فناوری در جهان شویم.
زاهدی بیان کرد: اگر نتوانیم همزمان با دنیا و رعایت تمدنسازی جهانی و انقلابی جلو برویم، مطمئناً تا 20 سال آینده و یا حتی کمتر، ضربه سختی خواهیم خورد، به این دلیل که سرعت تولید علم فوقالعاده بالاست.
نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فناوریهای نسل چهارم مثل هوش مصنوعی، روباتیک، مکاترونیک، واقعیت افزوده یا مجازی، چاپ سهبُعدی و شهرهای هوشمند در حال ارتقا است و ما باید وارد این مباحث شویم.
وی در پایان تأکید کرد: آموزش پلتفرمیک یا سکویی در دنیا حرف اول را میزند و ما باید بهجد آن را دنبال کنیم. این آموزش کاملاً کاربردی، مهارتی، ثروتافزا و اقتصادی مبتنی بر دانش است. لذا انقلاب صنعتی نسل چهارم همراه با آمیزههای انقلابی را باید بهگونهای پیش ببریم تا حداکثر در بازه 10 ساله از اقتصاد مبتنی بر نفت نجات پیدا کرده و در اقتصاد مبتنی بر دانش، حرف اول منطقه را بزنیم.
انتهای پیام/4126/ 4007/پ
انتهای پیام/