دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 17:44
دریادار سیاری:

وضعیت سیلاب در خوزستان از شرایط بحرانی عبور کرده است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت:وضعیت خوزستان از نظر آب‌گرفتگی در حالتی است که بحران عبور کرده و مردم برای استقرار در محل‌های زندگی نیازمند کمک هستند.
کد خبر : 378071
636717422791071011.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در استان خوزستان و بازدید از مناطق سیل‌زده این استان، گفت: به‌اتفاق امیر سرتیپ دوم بیدادی، فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش از مناطق سیل‌زده استان خوزستان ازجمله شمال اهواز، شوشتر، شعیبیه، سوسنگرد، امیریه، رفیع، طلاییه، کوشک، خط مرزی ایران و عراق و مناطق آب‌گرفته در مسیر شادگان و جاده آبادان - ماهشهر بازدید هوایی کردیم و وضعیت آب‌گرفتگی در این مناطق مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.


وی بابیان اینکه سیلاب از شهر اهواز عبور کرده و در دشت شادگان و جاده آبادان - ماهشهر قرار دارد، افزود: بخشی از آب‌گرفتگی در سمت طلائیه و کوشک هست که قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از پیشروی آب به سمت خرمشهر را اتخاذ کرده تا آب به سمت رودخانه و دریا منحرف شود.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور همه فرماندهان یگان‌های سرزمینی مستقر در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت اقدامات انجام‌شده در طول مدت بحران سیل در این استان از ابعاد مختلف ازجمله کمک‌های نیروی انسانی، تجهیزاتی، بهداشتی و ادوات مهندسی، کمک‌های مردمی و موکب‌های اربعین مستقر در پادگان‌های ارتش برای کمک به مردم از سوی فرماندهان ارائه شد و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفت.


فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در استان خوزستان یادآور شد: باهمت هم‌رزمان ما در نیروهای مختلف ارتش، جای افتخار و سربلندی است که ارتش با تمام توان کمک‌رسانی به مردم را در استان‌های سیل‌زده و همچنین خوزستان انجام داد.


سیاری با تأکید بر اینکه امدادرسانی به مردم کماکان ادامه دارد و خدمات لازم ارائه می‌شود، گفت: حفظ توان رزمی یگان‌ها حائز اهمیت است. از همین رو تأکید کردیم که یگان‌های ارتش آمادگی رزمی خود را حفظ کنند و آموزش‌ها و تمرین‌های خود را برای داشتن آمادگی لحظه‌ای و صددرصدی برای انجام مأموریت‌های اصلی ارتش را داشته باشند.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فرماندهان ارتش گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند و از این‌که در شرایط بحرانی کمک‌رسانی به مردم را انجام دادند خوشحال بودند.


وی افزود: یگان‌های ارتش تا استقرار کامل مردم در منازل و محل زندگی از هر کمکی در ابعاد مختلف دریغ نخواهند کرد.


فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران استان خوزستان تأکید کرد: بر اساس مشاهدات میدانی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده یگان‌ها آمادگی رزمی کامل داشته و برای انجام مأموریت در هر منطقه‌ای که در شرح وظایفشان مطرح‌شده، در آمادگی صددرصدی قرار دارند.


وی درباره آخرین اقدامات ارتش برای حل بحران در این استان، گفت: وضعیت ازنظر آب‌گرفتگی در حالتی است که بحران عبور کرده و مردم برای استقرار در محل‌های زندگی خود نیازمند کمک‌رسانی دولت هستند.


انتهای پیام/4122/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته