دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 12:48
دبیر همایش گفتار درمانی:

مشکلات گفتار از کودکی تا پیری قابل درمان است

دبیر هفدهمین همایش گفتار درمانی گفت: مشکلات گفتار درمانی از کودکی تا پیری قابل درمان است.
کد خبر : 377916

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیر آرامی پیش از ظهر امروز در حاشیه هفدهمین همایش گفتار درمانی در جمع خبرنگاران گفت: روز اول اردیبهشت ماه اولین روزی است که انجمن گفتاردرمانی مستقل شده و به همین دلیل همایش گفتاردرمانی در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


وی در خصوص محورهای این همایش افزود: همایش بین‌المللی گفتار درمانی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان وزارت بهداشت ازجمله ایرج حریرچی، حسین نحوی‌نژاد، حبیب‌اللهی رئیس اداره نوزادان وزارت بهداشت و اساتید برجسته مانند پروفسور عشایری برگزار می‌شود.


دبیر هفدهمین همایش گفتار درمانی با اشاره به اینکه این همایش نگاه ویژه‌ای به بخش‌های توانبخشی دارد، ادامه داد: روش‌های توانبخشی صدا در بیماران لارنجکتومی، تأثیر صوت‌درمانی بر ناراحتی مجرای صوت در بیماران مبتلا به تنش عضلانی و کودکان با نیازهای ویژه می‌پردازد.


آرامی خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود، توانبخشی بلع نوزادان نارس و معلولیت صوت در بزرگسالان است که مبتلا به فلجی تارهای صوتی می‌شوند.


وی از دیگر بحث‌های این کنگره را بررسی روایی و پایایی کودکان 9 تا 14 ساله و آستانه تحمل در لکنت زبان در کودکان را عنوان کرد.


دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی خاطرنشان کرد: رویکرد درمان تیمی، اختلالات گفتار، زبان و بلع، رویکرد درمان مبتنی بر شواهد بالینی در توانبخشی اختلالات گفتار، زبان و بلع، رویکرد توانبخشی شناختی و عصبی در اختلالات ارتباطی و شاخص‌های رشد طبیعی گفتار و زبان را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.


وی در ادامه افزود: حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این انجمن ارسال شده است که ۴۶ مقاله آن برای سخنرانی و ۱۰۶ طرح نیز به صورت پوستر ارائه می شود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته