دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1398 - 10:40
عضو بنیاد اندیشه افغانستان:

نمایشگاه کتاب وسیله‌ای برای تعاملات فرهنگی ایران و افغانستان است

عضو بنیاد اندیشه افغانستان گفت: باور داریم که نمایشگاه کتاب وسیله مهمی برای تعاملات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان است.
کد خبر : 377789
BS0K5098.jpg

اسدالله امیری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره حضور «نشر بنیاد اندیشه افغانستان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با 51 اثر فاخر در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم، تمام آثار ما علمی ـ تحقیقاتی است و در بخش نشریات، مجله‌های اندیشه معاصر، ادبی معاصر، نگاه معاصر و ادبیات عمومی را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌ایم.


وی بیان کرد: در بخش کتب نیز با عناوین متعدد در خدمت مردم ایران و مخاطبان هستیم و خوشبختانه استقبال مردم از غرفه ما بسیار خوب بوده و اکثریت آثار نیز به فروش رفته و برخی از آثار نیز پیش‌فروش شده است.


عضو بنیاد اندیشه افغانستان عنوان کرد: استقبال از غرفه انتشاراتی «بنیاد اندیشه افغانستان» به‌گونه‌ای بوده که توان ارائه آثار بیشتر را نداشتیم و امیدوارم در سال‌های آینده آثار بیشتری را در نمایشگاه بین‌المللی تهران ارائه کنیم.


امیری با تشریح جزییات آثار ارائه شده در نشر بنیاد اندیشه افغانستان بیان کرد: بیشترین تمرکز ما بر مسائل اجتماعی و فرهنگی افغانستان بوده و ذهنیت مؤلفان و ناشران بر کار تحقیقاتی گذشته است؛ بنابراین کمتر به مباحث بیرونی توجه داشته‌ایم؛ اما در روزها و ماه‌های گذشته تمرکز ما بر کارهای تحقیقاتی با اولویت بیرونی بوده است.


وی با تمجید از ایران اسلامی به عنوان یک کشور متمدن و مستقل ادامه داد: ایران گنجینه‌ای از علم و فرهنگ است و این برای افغانستان بسیار مهم و حیاتی است و نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرصت خوبی برای ارائه آگاهی‌های علمی و فرهنگی دوسویه است.


عضو بنیاد اندیشه افغانستان تصریح کرد: فعالیت فرهنگی، علمی، ادبی و اجتماعی ایران برای کشور افغانستان مهم و حیاتی است و نمایشگاه کتاب وسیله مهمی برای تعاملات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته