دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 13:21

باوجود افزایش اعتراضات در لندن، «نتانیاهو» امروز به انگلیس سفر می‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل امروز چهارشنبه تل‌آویو را به مقصد لندن ترک می‌کند تا به‌طور رسمی سفر خود به انگلیس را آغاز کند.
کد خبر : 37772

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «آویر گندلمن» سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل امروز چهارشنبه در سفری رسمی به لندن می‌رود.


براساس این گزارش، «نتانیاهو» در خلال سفر به لندن با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس دیدار و درباره روابط سیاسی و استراتژیک دوجانبه و تهدیدات مشترک امنیتی گفت‌وگو می‌کند.


«گندلمن» بدون بیان اینکه مدت زمان سفر «نتانیاهو» به انگلیس چقدر خواهد بود، افزود: نخست‌وزیر همچنین قرار است با نمایندگان پارلمان انگلیس و جامعه یهودیان این کشور دیدار کند.


این سفر در حالی انجام می‌شود که بیش از صد هزار انگلیسی با امضای طوماری از دولت این کشور خواسته‌اند نخست‌وزیر اسرائیل که در حمله به غزه مرتکب جنایت جنگی شده است، در صورت ورود به لندن بازداشت شود.


این طومار اوایل مرداد سال جاری به‌وسیله فردی به نام «دامین موران» در سایت پارلمان انگلستان ثبت شد و در مدتی کوتاه از مرز صدهزار امضا که دولت را ملزم به واکنش می‌کند، عبور کرد.


«موران» هدف از این اقدام اعتراضی را حمله سال گذشته اسرائیل به نوار غزه مطرح کرده و در متن طومار نوشت: بر اساس قوانین بین‌المللی، «نتانیاهو» باید به محض ورود به انگلستان به‌دلیل کشتار بیش از 2000 غیرنظامی در سال 2014 و ارتکاب جنایت جنگی بازداشت شود.


«امینه سلیم» یکی از فعالان صلح‌طلب حامی فلسطین با بیان اینکه انگلیسی‌ها خواستار محاکمه «نتانیاهو» در دادگاه‌های بین‌المللی هستند، گفت: سازمان ملل و سازمان عفو بین‌الملل به ارتکاب اسرائیل به جنایات جنگی در تابستان سال گذشته در غزه اعتراف کرده‌اند و متاسفانه بهره بردن «نتانیاهو» از مصونیت قضایی مانع محاکمه وی شده است.


وی افزود: برای محاکمه «نتانیاهو» باید تا پایان دوره نخست‌وزیری‌اش منتظر ماند و پس از آن اقدام به محاکمه وی کرد. مهم‌ترین اتهام «نتانیاهو» دست داشتن در کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی در جنگ اخیر غزه است.


«امینه سلیم» تصریح کرد: رسانه‌های عمومی سفر «نتانیاهو» به انگلیس را پوشش می‌دهند و این موضوع فرصت اعتراض را برای ما فراهم می‌آورد، زیرا انگلیس براساس قوانین بین‌المللی باید با کسانی که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، برخورد کند.


از سوی دیگر جمعیت «همبستگی با فلسطین» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: در زمان سفر «نتانیاهو» به انگلیس اقدام به برگزاری چند تظاهرات می‌کند. در این سلسله تظاهرات بر لزوم بازداشت «نتانیاهو» و محاکمه وی در دادگاه‌های بین‌المللی تاکید خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته