دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 11:08
پیامدهای اخراج شفر؛

از آلمان تا اندونزی پیگیر اخراج مرد آلمانی

اخراج وینفرد شفر از باشگاه استقلال با واکنش‌های زیادی از سوی رسانه‌های جهان همراه بود.
کد خبر : 377565

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، روز گذشته در یک تصمیم عجیب مدیران استقلال فعالیت وینفرد شفر را در این باشگاه به حالت تعلیق درآوردند و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل انتخاب کردند.


اولین ترکش اخراج شفر از استقلال جلوگیری از حضور این مربی در تمرین این تیم بود. روز گذشته درحالی که شفر به همراه پسرش مثل روزهای قبل برای حضور در تمرین آبی‌پوشان وارد ورزشگاه نفت تهرانسر شد اما حراست ورزشگاه مانع از حضور این مرد آلمانی در تمرین استقلال شد.


اما تصمیم مسئولان استقلال در اخراج شفر و راه ندادن این مربی به محل تمرین بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت.


 از روز گذشته نشریات معتبر فوتبالی اروپا به موضوع اخراج شفر از استقلال پرداختند.


 واکنش برخی از رسانه‌های اروپایی به اخراج شفر: 


سایت سوفوت بلژیک نوشت: مربی بحث‌انگیز آلمانی که در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد، هم اکنون اخراج شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که او تا چند ماه قبل نزد تهرانی‌ها اسطوره بود.


سایت ال‌زد آن لاین آلمان در واکنش به اخراج شفر نوشت: باشگاه پرطرفدار استقلال حکم اخراج مربی آلمانی خود را صادر کرد. 


رسانه sportbuzzer نوشت: وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال تهران به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت خود توسط مدیران این تیم پرطرفدار اخراج شد.


نشریه استاد الدوحه قطر نیز امروز به اخراج شفر واکنش نشان داد و نوشت: وینفرد شفر پیش از دیدار استقلال با الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا از مربیگری این تیم برکنار شد و فرهاد مجیدی جانشینش شد.


همچنین هواداران تیم کارلسروهه آلمان هم در سایت این باشگاه از شفر خواستند که آلمان و تیم سابقش برگردد و هدایت این تیم را برعهده بگیرد. شفر از سال 1986 تا 1988 هدایت کارلسروهه را برعهده داشت.


نکته جالب توجه در مورد واکنش رسانه‌های خارجی به اخراج شفر، واکنش رسانه‌های شرق آسیا و یک رسانه از اندونزی به این تصمیم مدیران باشگاه بود.


معمولاً رسانه‌های شرق آسیا کمتر به اخبار فوتبال ایران می‌پردازند ولی این‌بار یک رسانه اندونزیایی به راه ندادن شفر به محل تمرین استقلال پرداخت و در این مورد نوشت: وینفرد شفر به محل تمرین آمد که تیمش را تمرین دهد اما چنین اجازه‌ای نگرفت، چون به او گفته شد اخراج شده است.


در هر صورت این تصمیم مدیران استقلال بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت و شفر که در فوتبال دنیا مربی شناخته‌ شده‌ای است و سابقه هدایت تیم‌های ملی و باشگاهی زیادی در جهان را دارد باید به نوعی با این تصمیم باشگاه کنار بیاید و مدیران استقلال هم باید بدانند که با این شرایط به نظر نمی‌رسد شفر از گرفتن حقش کوتاه بیاید.


انتهای پیام/4051/ 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته