دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 13:06
رئیس دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل:

در مبارزه با مواد مخدر هیچ کشوری همتای ایران نیست/ کمک مالی بیشتر سازمان ملل به ایران برای مبارزه با مواد مخدر

رئیس دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل، از تلاش برای دریافت کمک‌های مالی بیشتر و ارائه آن به ایران برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر : 3775

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، یوری فدوتف در پرسش و پاسخ با خبرنگاران در جریان دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مرجع ملی مبارزه با مواد مخدر در منطقه درباره ارائه کمک به ایران از سوی کشورهای مقصد ترانزیت مواد مخدر، گفت: هیچ کشوری در دنیا همتای ایران در میزان کشفیات مواد مخدر نیست و همچنین کشورهای محدودی در میزان تلفات انسانی در مبارزه با مواد مخدر با ایران برابری می‌کنند. دفتر کنترل مواد مخدر سازمان ملل از 16 سال پیش که دفتر خود را در تهران گشود تلاش کرده تا کمک‌های بیشتری را دریافت کرده و به ایران تحویل بدهد.


وی ادامه داد: ما ظرف یک یا دو ماه آینده برنامه جدی کشوری را با ایران نهایی می‌کنیم. امیدوارم کمک مالی بیشتری از جامعه بین‌المللی دریافت کنیم.


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در حاشیه این نشست و در پاسخ به خبرنگاران درباره کمک بین‌المللی به ایران گفت: فعالیت‌های ما در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای است و این نشست هم در همین راستا است. ما پیگیری می‌کنیم که بتوانیم همکاری عملی نه تنها در بعد مالی بلکه مهمتر از آن در بحث تبادل اطلاعات و همکاری چندجانبه را به وجود بیاوریم. در حال حاضر در بعد اطلاعات پیشرفت خوبی داشته‌ایم اما در سایر حوزه‌ها توفیقی نداشته‌ایم.


او درباره کشت جایگزین در افغانستان توضیح داد: کشورهای ائتلاف بین‌المللی در افغانستان در این زمینه تلاشی نکردند چون اولویت‌شان نبوده است اما با همکاری شخص یوری فدوتف می‌توان به این همکاری امیدوار بود.


وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها روی مبارزه ایران با مواد مخدر نیز گفت: ما به دنبال جلب حمایت حقوقی، قانونی و تجهیزات فنی هستیم. در حوزه تجهیزات فنی مانند دستگاه‌های موادیاب دچار تحریم هستیم. در حالی که مبارزه ایران با مواد مخدر به نمایندگی از همه کشورهای دنیا است اما به دلیل تحریم‌ها هیچگونه حمایتی در این باره اتفاق نیافتاده است.


همچنین فدوتف رئیس دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل درباره مشکلی که تحریم‌ها درباره تجهیزات مورد نیاز ایران در مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌کند، گفت: در بحث تقویت سیستم کنترل مرزی فهرست تجهیزات به دفتر سازمان ملل در نیویورک تحویل خواهد شد و به محض تحویل فهرست نهایی ایران، مجوز خرید آن صادر خواهد شد. دفتر جرم و مواد مخدر ملل متحد آمادگی کامل برای انجام این کار را خواهد داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: رحمانی فضلی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب