دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 18:58
دویده:

معمار باید فرهنگ‌های جامعه را با هنر خود نمایش دهد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه معماری ارتباط نزدیکی با فرهنگ‌های جامعه دارد عنوان کرد که معمار باید این فرهنگ‌ها را با هنر خود نمایش دهد.
کد خبر : 377457
بزرگداشت-روز-معمار98-1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرماهشهر به مناسبت بزرگداشت مقام شیخ بهایی معمار بزرگ جهان اسلام و روز معمار، ظهر امروز آیین گرامیداشتی با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اعضای هیئت رئیسه این سازمان، اعضای شورای شهر، اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی توسط گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در سالن اجتماعات مجتمع زکریای رازی این واحد دانشگاهی برگزار شد. 


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این آیین با بیان اینکه می‌توان گفت ظاهر و نمای شهرها را مهندسان معمار می‌سازند، تصریح کرد: معماری ارتباط نزدیکی با فرهنگ هر جامعه دارد، فرهنگ هر ملت، قوم و جامعه‌ای نشان‌دهنده عقاید، سلایق، اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای آن جامعه است که معمار باید آنها را متبلور و با هنر خویش نمایش دهد.


کمال دویده خاطرنشان کرد: امیدوارم که روزهای معمار آینده پربارتر، متحدتر، هماهنگ‌تر و پرشورتر برگزار شود و در راستای شکوفایی تمدن ایرانی اسلامی و توسعه کشور گام برداریم.


پژمان شعبانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر نیز در این مراسم اظهار کرد: روز معمار، فرصت مناسبی برای عمیق‌تر اندیشیدن به نقش و منزلت معماری در گذشته و زمان معاصر و کوشش در راستای رسیدن به جایگاه واقعی آن است.


در این مراسم اسماعیل محمودی رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان هم با تبریک روز معمار سخنرانی کرد و در ادامه احمدرضا کابلی مدیر گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی و عضو گروه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بر لزوم برگزاری آیین‌های گرامیداشت روز معمار اشاره و بر برقراری تعامل میان دانشگاه و نظام مهندسی ساختمان تأکید کرد.


برگزاری ورکشاپ اسکیس ویژه دانشجویان رشته معماری توسط محمد کاکاحاجی و کارگاه‌ها و نمایشگاه معماری در حاشیه برگزاری این مراسم از برنامه‌های اجراشده در این روز توسط انجمن علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به مناسبت روز معمار بود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته