دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 11:36
درگفت‌وگو با آنا

سیدمهدی ابطحی: عیار تیم ملی در بازی‌های سخت مشخص می‌شود/ کی‌روش به ترکیب اصلی خود نزدیک شده است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: پیروزی‌های پرگلی که برابر تیم‌های گوام و هند به دست آمد آغاز پیشرفت نسل جدید فوتبال ایران بود.
کد خبر : 37743

سیدمهدی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص پیروزی 3 بر صفر ایران در خانه هندوستان اظهار داشت:« ما در این بازی همانند بازی با گوام برتری کاملی نسبت به حربف داشتیم و به راحتی به پیروزی رسیدیم. بازی‌هایی از این دست علاوه بر اینکه امتیازات آسانی را به ما می‌دهد، به سرمربی تیم ملی هم کمک می‌کند تا ترکیب اصلی خود را پیدا کند. این شیوه‌ای است که تمامی مربیان بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند و بازیکنانی را که می‌توانند در دیدارهای بزرگ به تیم‌شان کمک کنند، پیدا می‌کنند.»


وی ادامه داد:« کی‌روش در این 2 دیدار نشان داد، می‌تواند به خوبی از بازیکنان شایسته فوتبال کشورمان که در رقابت‌های لیگ خوش درخشیده‌اند در تیم ملی استفاده کند. پیش از جام جهانی و در بازی‌های این رقابت‌ها انتقادات زیادی به کی‌روش می‌شد و خیلی‌ها معتقد بودند تیم ملی نمی‌تواند بازی تهاجمی از خود نشان دهد اما در این دو بازی دیدیم که تصمیم‌های سرمربی تیم ملی در دیدارهایی که تیمش با شیوه تدافعی برابر حریفانش بازی می‌کرد، کاملا منطقی بوده است. او به درستی می‌گفت که ایران ناچار است به گونه‌ای بازی کند که برابر تیم‌های بزرگ کیسه گل نشود.»


کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد:« ما نباید انتظار داشته باشیم که تیم ملی مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا هم به گونه‌ای بازی کند که مقابل گوام و هند بازی کرد. ما در این دو بازی به خاطر برتری انفرادی و تیمی که نسبت به حریفان داشتیم برنامه‌های مختلف تاکتیکی را روی دروازه آنها پیاده کردیم، چون نگران این نبودیم که حریفان بتوانند خطر زیادی روی دروازه ما ایجاد کنند. قطعا سرمربی تیم ملی در بازی‌های بعدی اندکی ترکیب تیم ملی را نغییر می‌دهد چرا که می‌داند در آن بازی‌هاست که عیار او و تیمش مشخص می‌شود.»


ابطحی در مورد تغییراتی که تیم ملی در بازی مقابل هند نسبت به بازی با گوام داشت، بیان کرد:« انتظار داشتم در این بازی تیم ملی با ترکیبی متفاوت‌تری برابر حریف خود به میدان برود اما کی‌روش جانب احتیاط را حفظ کرد و فقط دو تغییر در ترکیب خود به وجود آورد که یکی از اجباری بود. ما حقیقی را جانشین بیرانوند دیدیم که چندان مهم نبود و از حیدری به جای غفوری مصدوم استفاده کردیم. این موضوع بیانگر آن است که کی‌روش به ترکیب اصلی خود نزدیک شده است و بعد از این اگر تغییری در ترکیب تیم ملی ببینیم تنها با درخشش بازیکن جانشین بوده یا محرومیت‌ها و مصدومیت‌هاست.»


وی افزود:«سرمربی تیم ملی می‌توانست در این بازی به چند خوب دیگر مثل رضاییان و عالیشاه از ابتدا میدان بدهد. رضاییان با توجه به اینکه از حیدری جوانتر است بهتر می‌توانست از جناح راست نفوذ کند. به نظرم حیدری باید در پستی بازی کند که نیاز به دوندگی کمتری داشته باشد. مثل بازی‌هایش در استقلال که به عنوان بازیکن آزاد بازی می‌کند و کمک بیشتری هم به تیمش می‌کند.»


پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه با موجودیت فعلی فوتبال کی‌روش می‌تواند ایران را بار دیگر به جام جهانی برساند؟ بیان کرد:« سرمربی پرتغالی تیم ملی در سال‌های اخیر نشان داده که توانایی‌های فنی بالایی دارد و به خوبی می‌تواند تیمش را موفق کند به شرطی که امکانات لازم برای او فراهم شود. متاسفانه شاهد این بوده‌ایم که کی‌روش همیشه از امکانات تیم ملی شاکی بوده است. با نگاهی به کارنامه کی‌روش به این نتیجه می‌رسیم او بی دلیل در تیم‌های بزرگ دنیا مربیگری نکرده است. اگر او مربی ضعیفی بود همان تیم اول با او قطع همکاری می‌کرد.»








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته