دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 01:38
فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

تخلف یک میلیارد یورویی نروژ در تعهد به ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نروژی‌ها قصد دارند تعهد یک میلیارد یورویی خود با ایران را در قالب اینستکس تعریف کنند.
کد خبر : 377381
حشمت الله فلاحت پیشه.jpg

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با انتقاد از رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها در برجام اظهار کرد: بعد تخلف آمریکایی‌ها در خروج از توافقنامه بین‌المللی برجام اروپا بر پایبندی ایران به برجام اصرار ورزید و ادعا کردند بدون در نظر گرفتن رفتارهای آمریکا به تعهدات برجام پایبندند؛ اما تا امروز نتیجه قابل اتکایی نداشته.


وی تصریح کرد: آنچه از رفتار اروپایی‌ها استنباط می‌شود این است که آنان منتظرند ایران و آمریکا مشکلات را میان خودشان حل کنند، نه اینکه اروپا بخواهد تعهدات برجام را عملی کند و اینگونه مشخص است که اروپا توان حفظ برجام را ندارد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انفعال اروپا در اجرای SPV و تقلیل آن به اینستکس خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که با وزیر خارجه نروژ داشتم وی بیان کرد یک میلیارد یورویی که برای خط اعتباری میان ایران و نروژ در نظر گرفته شده را اکنون در اینستکس تعریف می‌کنند که این خلاف تعهدات اروپاست.


نماینده مردم اسلام‌آبادغرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها کانال‌های محدودی برای حجم موافقت‌نامه‌ها با ایران تا 700 میلیارد دلار گذاشته بودند، ولی پشتیبانی کمی از آن انجام می‌شد و گامی هم در زمینه تقویت آن برداشته نشد.


وی خاطرنشان کرد: اکنون هم می‌خواهند یک میلیارد یورو را در بستر اینستکس تعریف کنند که این خلاف تعهداتشان است.


انتهای پیام/4122/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته