دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 13:02
حجت‌الاسلام باغشنی:

دانشگاهیان با صلابت و واقع‌بینی وارد گام دوم انقلاب شوند

رئیس دفتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: دانشگاهیان با تحلیل واقع‌گرایانه و درست گام دوم انقلاب را با صلابت بردارند.
کد خبر : 377300
۲۰۱۹۰۴۲۸_۱۱۵۳۴۷.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، حجت‌الاسلام ابراهیم باغشنی صبح امروز در نشست بصیرتی استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با عنوان «نقش دانشگاهیان در گام دوم انقلاب» اظهار کرد: جامعه ما هم مثل همه جوامع دارای نقاط قوت و ضعف است و اگر بخواهیم موفق باشیم باید نقاط ضعف را ترمیم و نقاط قوت را افزایش دهیم و دانشگاهیان باید با تحلیل درست و بررسی نقاط ضعف و جبران آن و بیان نقاط قوت و افزایش آن در ارائه تحلیل‌های خود واقع‌بین بوده و گام دوم انقلاب را با صلابت بردارند.


وی با تأکید بر بیان نقاط قوت و ضعف در گام دوم انقلاب گفت: همیشه زور نشانه پیروزی نیست و در رویارویی جبهه لیبرال دموکراسی و جبهه مقاومت باید ببینیم که جبهه مقاومت چقدر از توانمندی‌هایشان استفاده می‌کنند و آن جبهه را به‌جایی می‌کشانند که توانمندی‌های اینها می‌تواند مشکلات را حل کند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با نقل سخنانی از امام علی(ع) با این مضمون که «افراط و تفریط در جامعه نشانه نادانی است»، افزود: به‌دلیل کمی اطلاعات و نادانی برخی افراد، شاهد افراط و تفریط در تحلیل‌های آنان در جامعه بوده‌ایم؛ اما اکنون بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب مسیر مستقیم را برای همه روشن می‌کند.


باغشنی، واقع‌بینی را یکی از نکات قابل توجه در بیانه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطر‌نشان کرد: در این 40سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، مشکلاتی نیز در این سال‌ها بوده است؛ اما واقعیت‌هایی وجود دارد که در گام دوم انقلاب توسط دانشگاهیان باید گفته شود.


وی یکی دیگر از نقش‌های بسیار مهم دانشگاهیان در گام دوم انقلاب را جهانی فکرکردن، قلمداد کرد و گفت: دانشگاهیان با توجه به رسالتی که دارند باید جهانی فکر کرده و آن را ارتقا دهند چنانکه زیبایی اربعین به‌دلیل جهانی بودن آن است؛ بنابراین دانشگاهیان وظیفه‌ای سنگین داشته و باید با بالابردن سطح آگاهی دانشجویان، جهانی فکرکردن را در آنان نهادینه کنند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: اگر ما منتظر امام زمان (عج) و حکومت جهانی عدالت‌گستر او هستیم این انتظار باید ما را جهانی کند و کسی که منتظر فرج است فکرش بزرگ بوده و جهانی فکر می‌کند،  چنانکه اسلام هم در بدو تولدش  اینگونه بود، در صورتی که اگر انقلابی جهانی شود ماندگار شده و انقلاب اسلامی ایران باید مقدمه ظهور امام زمان(عج) و حکومت جهانی او باشد.


باغشنی امیدواری در برابر سختی‌ها را از نکات مهم دیگر در گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: انقلاب مقاومت در دنیا ضعیف نمی‌شود و این وعده الهی است که اگر در راه حق باشیم به پیروزی می‌رسیم؛ بنابراین هرجا منافع انقلاب نظیر سوریه، یمن و یا هر نقطه دیگر دنیا باشد باید از آن دفاع کنیم و چنانکه اگر امروز امنیتی داریم به‌دلیل از خود‌گذشتگی شهدای مدافع حرم است.


رئیس دفتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان با بیان تأکید مقام معظم رهبری به مطالعه گام دوم انقلاب گفت: 40 سال قبل دعوای آمریکا با ما این بود که یک نقطه‌ای در قلب پایتخت ما به عنوان سفارتخانه داشته باشد که ما به آن لانه جاسوسی گفته و به خواسته آنان نه گفتیم و یا یکی از دغدغه‌های غربی‌ها این بود که به ایران اسلحه نرسد؛ اما اکنون دغدغه  آنان این است که ایران به کشورهای دیگر اسلحه صادر نکند.


وی با تأکید بر تحلیل درست و بررسی نقاط ضعف و بیان نقاط قوت خاطرنشان کرد: باید گام دوم انقلاب را با صلابت و استواری برداریم.


به گزارش آنا، آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت نیز در این نشست با بیان اینکه به روز و هفته معلم نزدیک هستیم، گفت: امید است ادامه‌دهنده راه شهید مطهری بوده و آثار ارزنده وی فراراه همه جوانان و فرهیختگان باشد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته