دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 10:31
از امروز اعمال می‌شود؛

افزایش شدید قیمت بلیت مترو و اتوبوس در تهران

مديرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: افزایش نرخ بلیت متروی تهران در سال 1398 از نهم اردیبهشت (امروز) اعمال شد.
کد خبر : 377254
7892914_230.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شركت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت با بيان اين‌كه از روز دوشنبه نهم ارديبهشت ماه ۱۳۹۸ قيمت جديد در بليت‌های متروی تهران و حومه اعمال می‌شود، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۸ قيمت بليت تک سفره متروی تهران و حومه از هزار تومان به هزار و 200 تومان و قيمت بليت ایستگاه فرودگاه امام خمينی (ره) از 7500 تومان به ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.


وي با تأکید بر این‌که كرايه اخذ شده از مسافر صرفاً جهت استفاده از مترو برای حداكثر مدت زمان لازم جهت طولانی‌ترين سفر (2 ساعت پس از ثبت ورود ) می‌باشد، تصریح کرد: بليت مسافران در طول مدت سفر كنترل می‌شود، مسافران بايد بليت‌های خود را تا پايان سفر همراه داشته باشند.


مديرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: شهروندان و مسافران در صورت ادامه سفر باید دوباره نسبت به تهیه بلیت و یا پرداخت از طریق کارت بلیت‌ها اقدام کنند.


نوبخت افزود: امسال هم همانند سال گذشته بليت اقشار خاص شامل تخفيف و كارت بليت مدت‌دار هم بدون افزايش قيمت خواهد بود.


وي خاطرنشان كرد: بليت ارائه شده به اقشار خاص، منزلت، دانش آموزان، دانشجويان و غيره صرفاً جهت استفاده همان شخص معتبر بوده و چنانچه در اختيار فرد ديگری قرار گيرد از ورود وی جلوگيری می‌گردد.


شهروندان و مسافران مترو در صورت وجود ابهام و سؤال می‌توانند به وب سایت eticket.tehran.ir مراجعه کنند.


وي با اشاره به اين‌كه مسافرانی كه از كارت بليت استفاده می‌کنند با توجه به مسافت طی شده هزينه سفر اعتبار كارت مسافر كسر خواهد شد، خاطرنشان كرد: درهنگام ثبت ورود توسط مسافران دارای كارت بليت مبلغ دار، مبلغ پايه كارت بليت از اعتبار آنها كسر خواهد شد در صورتیكه دارندگان كارت بليت مبلغ‌دار در هنگام خروج بليت خود را در دستگاه‌های كنترل قرار ندهند مابه التفاوت بالاترين بها كارت بليت مبلغ دار كسر خواهد شد.


نوبخت ادامه داد: توصيه می‌شود مسافران محترم از كارت بليت جهت سهولت و صرفه‌جویی در هزينه و زمان سفر استفاده کنند.


مدير عامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اين‌كه امسال با راه‌اندازي خطوط ۶ و ۷ طول خطوط افزايش يافته و دسترسی افراد به تمامی سطح شهر با اتصال ایستگاه‌های تقاطعی در خطوط مختلف آسان‌تر شده است، خاطرنشان كرد: امسال نيز مسافران به نسبت مسافت سفر، هزينه پرداخت خواهند كرد.


وی در پايان گفت: اميدواريم  امسال با تكميل خطوط ۶ و ۷ مترو شهروندان و مسافران از خدمات‌رسانی بهتر و با‌کیفیت‌تری در شبكه حمل و نقل عمومی درون شهری بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته