دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خانزاد در گفتگو با آنا:

معلمان باید با آثار شهید مطهری ارتباط نزدیک برقرار کنند

فعال دانشگاه و آموزش و پرورش گفت: معلمان باید با آثار شهید مطهری ارتباط نزدیک برقرار کنند و در جهت تقویت بینش اسلامی به کتاب‌های آن بزرگوار رجوع کنند.
کد خبر : 377205
325.jpg

حامد خانزاد در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته معلم درباره شخصیت شهید مرتضی مطهری گفت: شخصیت استاد مطهری مهجور واقع شده است و معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان جز یک نام، شناخت دیگری از شهید مطهری ندارند، همه در همین حد اطلاع دارند که روز شهادت مطهری، روز معلم است. 


این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: شهید مطهری متناسب با زمان و نیازهای مردم سخن می‌گفت و معلمی کامل و با احساس مسئولیت بود. کتاب‌های او بینش وسیع و نوینی به افراد می‏‌بخشد، لذا نیاز است تا معلمان به شهید مطهری تأسی و با آثار او ارتباط نزدیک برقرار کنند و در جهت تقویت بینش اسلامی به کتاب‌های آن بزرگوار رجوع کنند.


وی تصریح کرد: استاد شهید مطهری به عنوان استاد اخلاق در جلسات آزاداندیشی حتی با مارکسیست‌ها حضور می یافتند و اندیشه های انقلابی و اسلامی خود را بیان می کردند و در هدایت بسیاری از افراد و گروه ها نقش داشتند. به‌طور کلی، معلمان قدرت بسیاری در جریان‌سازی اجتماعی و فرهنگی کشور دارند؛ استاد می‌تواند در سعادت و یا شقاوت یک دانشجو و یا جامعه نقش به سزایی داشته باشد. امروز مهمترین نیاز آموزش و پرورش ایجاد انگیزه های ادامه تحصیل و تبیین اهداف و آینده دانش آموزان است. دانش‌آموزان با دیدن وضعیت اشتغال و کار در جامعه به تحصیل کم رغبت شده اند.


خانزاد در مورد وظایف معلمان و اساتید در تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در افراد بیان کرد: به‌جای تمرکز روی مطالب علمی صرف، معلمان و اساتید باید راهنمای فراگیران باشند تا با کسب مهارت‌های مختلف به صورت عملی آثار آن را در زندگی خود پیاده کنند. از طرفی، هم تدریس و هم محتوای علمی باید دارای ارتباط عرضی باشد، امروزه دانش‌آموزان و دانشجویان نیاز به مسائل کاربردی و ملموس در زندگی خودشان را دارند تا بتوانند آینده شغلی خودشان را تضمین کنند.


فعال دانشگاه و آموزش و پرورش افزود: متأسفانه آموزش و پرورش بیشتر تمرکزش را روی بحث آموزش گذاشته و بحث پرورش فراموش شده است و ما باید مهارت‌های اخلاقی و کار گروهی و اجتماعی را در دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کنیم.


انتهای پیام/4122/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته