دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 02:41
یک روانشناس حوزه کودکان:

اضطراب جدایی در کودکان بالای 3 سال غیر طبیعی است

یک روانشناس حوزه کودکان گفت: اضطراب جدایی در کودکان بالای سه سال غیر طبیعی است و باید آن را برطرف کرد.
کد خبر : 377155

زهره احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص اختلال جدایی در کودکان گفت: کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی در هنگام جدایی از پدر و مادر  خود اضطراب شدید دارند؛ این گروه از بچه‌ها هنگام جدا شدن از مراقبت‌کنندگان خود مضطرب وسراسیمه می‌شوند.


وی افزود: اما این اضطراب در دوران پیش دبستانی و دبستان  غیرطبیعی است و به صورت طبیعی از هشت ماهگی تا سه سالگی در همه بچه‌ها وجود دارد که به آن دلبستگی یا وابستگی کودک گفته می‌شود؛ این نگرانی  در سن بالاتر از سه سالگی مشکل‌آفرین و نگران‌کننده است.


این روانشناس کودک خاطرنشان کرد: در این صورت نوعی اضطراب بیمارگونه به وجود می‌آید و مهمترین نگرانی این گروه از کودکان در این است که بعد از جدایی نتوانند دیگر پدر و مادر خود را ببینند.


احمدی از علائم این اختلال جدایی گفت: اگر کودک بالاتر از سه سال باشد و مدام نگران از دست دادن اشخاص دلبسته خود باشد در آن زمان کودک دچار اختلال جدایی است.


وی ادامه داد: اکراه از بیرون رفتن از خانه و نرفتن به مدرسه از دیگر خصوصیات این کودکان است؛ کابوس‌های مداوم در مورد جدایی ... و نیز شکایت‌های جسمانی مثل سردرد، تهوع، دل‌درد نیز در این گروه از بچه‌ها زیاد دیده می‌شود.


این روانشناس کودک تصریح کرد: از نظر درمان باید گفت هم والدین و هم متخصصین می‌توانند با راهکارهایی این اختلال را بهبود بدهند.


وی خاطرنشان کرد: والدین باید بتوانند  اطمینان کودکان را جلب کنند و به کودکان بفهمانند این جدایی موقت است و دوباره همدیگر را می‌بینند.


احمدی گفت: وقتی یکی از والدین از خانه خارج می‌شود حتماً به کودک بگوید برای چه کاری می‌رود و چه موقع برمی‌گردد.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته