دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک روان‌شناس:

احساسات خودتان اعم از غم و شادی را با دیگران در میان بگذارید

یک روان‌شناس گفت: برای درک زندگی بهتر احساسات خودتان را اعم از ناراحتی و خوشحالی در فضای مناسب و با احترام به دیگران بگویید و نظر دیگران را جویا شوید.
کد خبر : 376449
17622_orig.jpg

مونا سرخوش در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت:  سعی کنید دیگران را همانطور که هستند به عنوان یک انسان که دارای قدرت تفکر هستند تحویل بگیرید و در رابطه با آنها نسبی فکر کنید، زیرا هر انسانی یکسری خصوصیات خوب و یکسری  رفتار بد دارد؛ اگر ما فقط به بدی‌های همدیگر نگاه کنیم هیچ جامعه و اجتماعی تشکیل نخواهد شد.


وی اضافه کرد: یکی از راه‌های زندگی درست این است که  زندگی خود را کاملاً وقف دیگران نکرده  و زمانتان را با دیگران تنظیم نکنید برای خودتان زندگی کنید و اولویت‌های اصلی زندگی‌تان را بر دیگران ترجیح دهید زیرا یکی از مهمترین مسائلی که خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند اولویت دادن دیگران به اعضای خانواده است‌.


این روان‌شناس سبک زندگی خاطرنشان کرد: از آنجا که هیچ انسانی توانایی خواندن ذهن دیگران را ندارد، بنابراین به هیچ وجه ذهن خوانی نکنید و به برداشت‌های شخصی خود از رفتارهای دیگران اعتماد نکنید به خودتان و دیگران و خودتان زمان دهید تا شناختتان از دیگران بیشتر شود.


وی خاطرنشان کرد: گذشت و بخشش نشانه آگاهی و شناخت بالاست بنابراین دیگران را ببخشید و به آنها نیکی کنید؛ این موضوع یکی از اصول سبک زندگی برتر است و می‌توانید با امتحان این اصول تغییرات مثبت را در زندگی‌تان به وضوح ببینید. 


سرخوش تصریح کرد:  همیشه با خود بگویید که ارزش روان و ذهن من بسیار بالاتر از آن است که به خاطر رفتار یا گفتار دیگران خود را تنبیه کنم. این خودخواهی نیست اما نشان می‌دهد که خودتان به خودتان اهمیت می‌دهید.


وی به نکته مهم دیگری در روابط با دیگران اشاره کرد و عنوان کرد: احساسات خودتان را اعم از ناراحتی و خوشحالی در فضای مناسب و با احترام به دیگران بگوید و نظر دیگران را جویا شوید.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته