دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«اُ... مای گاد» نیویورک را به تهران آورد

نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) مجموعه‌ای از عکس‌های محمدرضا ماندنی با موضوع تصاویر شهری نیویورک جمعه ۲۰ شهریورماه در گالری آتبین به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر : 37709

به گزارش گروه فرهنگی آنا، نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) دومین نمایشگاه انفرادی محمدرضا ماندنی و دومین بخش از «سه‌گانه شهر» این هنرمند به شمار می‌آید.


ماندنی درباره این نمایشگاه بیان کرد: «برای من به‌ عنوان یک هنرمند و عکاس شهرنشین که کمتر از یک ماه از سی سال عمرم را هم دور از شهرهای بزرگ نبوده‌ام، شهر و ساختارهای شهری بخشی از هویت خودم و آثارم شده‌اند.»


وی ادامه داد: «نمایشگاه اول من با نام «قاب‌های دلتنگی» مجموعه عکسی از پنجره‌های تهران بود که حس و حال خانواده و روح شهر مدرن‌شده تهران را روایت می‌کرد. مجموعه دوم اما درباره اَبرشهری است که به چند شکل می‌توان گفت انتهای دنیاست، آن هم در کشوری که همه چیز در مقیاس زیاد و عظیم تعریف می‌شود، شهری که می‌توان آن را یکی از نمادهای مدرنیته یکی از سمبل‌های اصلی شهر و شهرنشینی و یکی از سمبل‌های اصلی آمریکا دانست. شهری که ورود به آن با یک جمله «اُ... مای گاد» همراه بود.»



ماندنی درباره همزمانی افتتاح این نمایشگاه با ۱۱ سپتامبر بیان کرد: «این مجموعه عکس تماماً در نیویورک عکاسی شده و آن فاجعه بزرگ هم در همان شهر اتفاق افتاد. این مجموعه تصویری رنگارنگ، شوخ‌طبعانه و نگاهی شاد به شهری را نشان می‌دهد که یکی از غمگینانه‌ترین اتفاقات معاصر در آن روی داده است. تصویری که یک ایرانی جهانگرد از کشوری ارائه می‌دهد که بیش از سی سال روابط دولت‌هایشان پر از سوء‌تفاهم و دشمنی بوده و به نظر می‌رسد فصل جدیدی از روابط میان دو کشور بزرگ در راه است.»


آثار عکاسی محمدرضا ماندنی تاکنون در چند نمایشگاه گروهی و انفرادی به تماشا گذاشته شده که «عید ماهی‌ها» در خانه عکاسان ایران، «درخت: یک نگاه عمومی» و «هنر برای صلح» در فرهنگسرای نیاوران، «قاب‌های دلتنگی» و «چند پرده از بهشت» در گالری آتبین، «دیوارهای شهر من» در گالری آرته، «تجربه‌های شخصی» در گالری آرت سنتر از جمله آن‌هاست.


وی همچنین طراحی و برگزاری و داوری چند رویداد هنری نظیر مسابقه عکس ««Theme Project و همکاری با نشریاتی همچون تندیس را هم در کارنامه دارد.


برگزاری نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) تا سی‌و‌یکم شهریورماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ ادامه خواهد داشت و همه آثار به نمایش درآمده در آن برای فروش نیز عرضه می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: نیویورک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته