دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صنعت: روابط ایران و اتریش در تمام سطوح قابل قبول است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران و اتریش از پیشینه چند صد ساله همکاری برخوردارند، اما اکنون شاهد نقطه عطفی در این روابط هستیم و روابط دو کشور در تمام سطوح مورد قبول است.
کد خبر : 37705

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست تجاری میان بازرگانان ایرانی و اتریشی افزود: دولت ایران در همه بخش‌ها از جمله تکنولوژی‌های بر‌تر، تجهیزات پزشکی، هوا فضا و خدمات فنی و مهندسی از گسترش همکاری‌ها با طرف‌های خارجی استقبال می‌کند و این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.


وی برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را در سال جاری یادآور شد و گفت: سند همکاری مربوط به توافق‌های این نشست به امضای طرفین رسید.


نعمت‌زاده اظهار امیدواری کرد که بر اساس توافق‌نامه امضا‌شده بین دو طرف، یک کارگروه دائمی برای تهیه نقشه راه در چارچوب موضوع‌های مورد علاقه دو کشور با اهداف پنج ساله تعیین شود.


به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز شرکت‌های ایرانی صد‌ها پروژه در زمینه خطوط آهن، سدسازی، تونل، بزرگراه، صنایع غذایی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و تولید محصولات کشاورزی به اجرا درآورده‌اند و آمادگی دارند تا برای تامین نیازهای اتحادیه اروپا اقدام کنند.


نشست تجاری ایران و اتریش با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت ایرانی و اتریشی در محل اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهوری اتریش برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته