دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 09:34

صدراعظم آلمان خواستار سهمیه‌بندی اجباری پذیرش پناه‌جویان شد

صدر اعظم آلمان گفت که سهمیه‌بندی اجباری در کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران گام مهمی یه‌شمار می‌آید.
کد خبر : 37701

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با «استفان لاف‌ون» نخست‌وزیر سوئد خواستار سهمیه‌بندی اجباری در کشورهای اتحادیه اروپا شد.


براساس این گزارش، «مرکل» درحالی این اظهارنظر را مطرح کرده است که اتحادیه اروپا همچنان برای رسیدگی به سیل مهاجرانی که از بحران داخلی سوریه می‌گریزند و شمار آن‌ها در روزهای پایان هفته به اوج رسید، تلاش می‌کند.


کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه طرح‌هایی از جمله سهمیه‌بندی برای تقسیم 120 هزار پناهجو در میان کشورهای عضو را اعلام خواهد کرد. در این حال آلمان اعلام کرده است که در آینده می‌تواند مهاجران بیشتری بپذیرد اما خواهان تقسیم این بار است.



پیشتر «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم آلمان گفته بود که این کشور تا چند سال آینده قادر است سالانه 500 هزار پناهجو را بپذیرد. آلمان که مقررات اتحادیه اروپا برای استقبال از هزاران پناهجوی سوریه را معلق کرده است، انتظار ورود بیش از 800 هزار نفر از آنها را امسال بپذیرد که چهار برابر سال قبل است.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که سیستم سهمیه‌بندی‌ای که به‌وسیله «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام خواهد شد، 60 درصد مهاجرانی را که اکنون در ایتالیا، یونان و مجارستان پناه گرفته‌اند، به آلمان، فرانسه و اسپانیا اختصاص خواهد داد. این سهمیه‌بندی بر تولید ناخالص ملی، جمعیت، میزان بیکاری و شمار متقاضیان پناهندگی بستگی خواهد داشت. علاوه بر این، کشورهایی که از پذیرش مهاجران سر باز بزنند با جریمه مالی مواجه خواهند شد.


مهاجرانی که عمدتا از سوریه می‌آیند مسیری طولانی را طی می‌کنند که از ترکیه آغاز می‌شود و با گذر از دریا به یونان می‌رسد و بعد از عبور مقدونیه و صربستان به مجارستان برسد. بعد از آن مهاجران تلاش می‌کنند با قطار یا سایر وسایل به اتریش و آلمان بروند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته