دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 12:40

2 شاعر پیشکسوت خاتم تجلیل شدند

سیدمحمد حسینی‌زاده و فاطمه متقی دو شاعر پیشکسوت هرات مرکز شهرستان خاتم تجلیل شدند.
کد خبر : 376999
744542_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم در مراسم تجلیل از دو شاعر پیشکسوت این شهرستان گفت: برگزاری این بزرگداشت نهادینه شدن یک فرهنگ است که می‌تواند باعث تعالی و خودباوری فرهنگی و هنری بیشتری در هرات شود.


اسدالله نجفیان افزود: رشد و بالندگی فکری هر جامعه‌ای مرهون آثار، نتایج، افکار و اندیشه اندیشمندان، ادیبان، هنرمندان و فرهیختگان آن جامعه بوده و این بالندگی فکری ضامن پیشرفت و حیات اجتماعی است.


وی خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ و دانش مهم‌ترین زیربنای توسعه اجتماعی بوده که خود حاصل مدیریت افکار است.


نجفیان بیان کرد: شهر هرات مرکز شهرستان خاتم از دیرباز مفاخر ارزشمندی را در عرصه فرهنگ و ادب در دامان خود پرورانده و استادان بزرگوار سید‌محمد حسینی‌زاده هراتی و فاطمه متقی ازستاره‌های پرفروغ شعر و ادبیات و نمونه‌های ارزشمندی هستند که خوش درخشیده و آثار ارزشمندی از خود به‌یادگار گذاشته و به گنجینه غنی فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم افزوده‌ و خود را در حافظه تاریخی این سرزمین جاودان ساخته‌اند.


وی بیان کرد: برگزاری آیین نکوداشت این زوج ادبی و فرهیخته قدمی است در راستای ارج نهادن به شخصیت بارز و ارزشمند مفاخر ادبی که خود پاسداشت فرهنگ است و این عمل می‌تواند باعث تعالی و خودباوری فرهنگی و هنری بیشتری در این دیار سرشار از استعداد شود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته