دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام برکت‌رضایی:

رمضان بهترین زمان برای زدودن زنگار غفلت است

استاد حوزه علمیه قم، ماه رمضان را ماه بازنگرى اعمال گذشته و اصلاح عیوب خویشتن و زدودن زنگار غفلت و گناه از دل‌ها دانست.
کد خبر : 376995

حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه بسیار خوبی براى بازنگری اعمال گذشته و اصلاح عیوب خویشتن و زدودن زنگار غفلت و گناه از دل‌هاست.


محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: ماه مبارک رمضان فضای آکنده از معنویت براى رسیدن به هدف عالى و سیر تکاملى به‌سوی قرب الهی است که باید آن را مغتنم شمرد.


وی افزود: ماه رمضان زدودن کینه‌ها از سینه‌ها و تقویت‌کننده الفت و محبت و نشاندن نهال دوستی در دل‌ها و حرکت به‌سوی وفاق ملی و آشتی عمومی است که می‌تواند تحولی در جوامع اسلامی و ایجاد کند و از تنگناها و مشکلاتی که با آن دست‌به‌گریبانیم برهاند و حتى مسائل سیاسی را از بستر ناسالم کنونی به بستر سالمی هدایت کند و با تقویت روح اتحاد دشمنان را مأیوس سازد.


استاد حوزه علمیه قم، کمک به محرومان و نیازمندان و ایتام و صله‌رحم و مرهم نهادن بر زخم‌های جانکاه مصیبت‌دیدگان را از جمله توصیه‌های دانست که در ماه رمضان می‌توان از آن بهره گرفت.


وی یادآور شد: در این ماه اموات و گذشتگان و ذوى‌الحقوق را فراموش نکنیم و با کارهای خیر به یاد آن‌ها باشیم، هرگونه کمک انسانى از وظایف مهمی است که در این ماه عزیز باید رقم زد.


برکت‌رضایی، تجهیز جوانان و نوجوانان بااخلاق دینی و آشنایی بیشتر آن‌ها با تعالیم اسلامی و مفاهیم عالى قرآنی را در ماه رمضان بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر به مسائل معنوی و فرهنگی در ماه رمضان درست عمل شود، جوانان در برابر تهاجم فرهنگى دشمن بیمه می‌شوند.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته