دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 12:01
آنا گزارش می‌دهد؛

قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در یک نگاه

قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان با هدف خدمت‌رسانی منسجم و یکپارچه کار خود را به محور واحد اهواز از روزهای اولیه بحران سیل آغاز کرد.
کد خبر : 376976
photo_2019-04-28_08-57-09.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز از ابتدای وقوع سیل در استان خوزستان و پس از معرفی بیژن رنجبر به عنوان رئیس قرارگاه جهادی مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در احکامی جداگانه حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی به‌عنوان رئیس و احمد صالحی‌آرا به‌عنوان معاون اجرایی و عملیاتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان منصوب شدند.


این قرارگاه به دستور و تأکید دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با هدف خدمت‌رسانی منسجم و یکپارچه به مردم سیل‌زده کار خود را به محور واحد اهواز آغاز کرد.


پس از بررسی اوضاع مناطق سیل‌زده، 9 شهرستان برای برپایی قرارگاه‌های فرعی تعیین و شروع به کمک‌رسانی کردند.


توزیع اقلام بهداشتی و البسه و پوشاک قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد خوزستان

حضور در مناطق سیل‌زده و امدادرسانی، تأمین و توزیع روزانه غذای گرم و بسته‌های بهداشتی، تأمین و پخش آب معدنی، پوشاک و لوازم ضروری خانواده‌ها که از طریق قرارگاه مرکزی در اختیار مسئولان قرارگاه‌های فرعی گذاشته می‌شد از نخستین اقدامات این قرارگاه بود.


این اقدامات به‌صورت مستمر تا فروکش‌کردن آب در برخی از مناطق سیل‌زده ادامه داشت. با فروکش‌کردن آب و آرام‌شدن جو عمومی مناطق، خدمات قرارگاه‌ها با تغییر رویکرد از شکل حمایتی توزیع و پخش به وضعیت پاکسازی روستاها تبدیل شد.


کمک‌ دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه به سیل‌زدگان خوزستان


در این راستا پس از برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شهرستانها اعم از فرماندار، امام‌جمعه و دهیارها و شناسایی موقعیت روستاها، دانشگاه آزاد اسلامی کار پاکسازی مناطق هوفل سادات سیدناصر، آلبوعید نبی یک، روستای سیدعباس و دوهول را بر عهده گرفت و با حضور نیروهای امدادی و بسیجی کار پاکسازی مناطق ذکرشده آغاز شد و تا پایان و در کنار مردم این کار ادامه دارد.


تهیه طرح اجرایی، مشخص‌کردن برآورد تجهیزات و امکانات مورد نیاز، تهیه برآورد نیروهای انسانی جهادی، تهیه نقشه روستاها و مناطق هدف و اعزام نیروها برای پاکسازی مناطق ازجمله اقدامات انجام‌شده در پاکسازی مناطق بود که توسط قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان انجام شد.


بازدید رئیس سازمان سما از مناطق سیل‌زده استان خوزستان
تخلیه چاه‌های فاضلاب و آب‌های پیرامونی، آهک‌پاشی، سم‌پاشی خانه‌ها و معابر، ترمیم سیل‌بندهای پیرامون روستاها، هماهنگی و مشارکت با مسئولان محیط‌زیست شهرستان‌ها برای انجام کار پاکسازی و گندزدایی و در نهایت شستشوی نهایی ازجمله فعالیت‌ها در کار پاکسازی مناطق توسط نیروهای قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است. 


قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تا پایان کار و بازگشت مردم به خانه‌هایشان، همچنان در کنار مردم می‌ماند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته